• Riley

Engelsk Filmjolk?

Hej,

Skall baka mjuk pepparkaka och receptet har filmjolk som en ingrediens. Nagon som vet vad har i England man kan anvanda istallet?

Tackar pa forhand!

• Svar på tråden Engelsk Filmjolk?
  • miababia

bor du i London? tänkte om du gör det så kan du ju ta en sväng till svenska affären och se om de har fil där.

• Hannah76

Du kan använda nåt annat syrligt. Men det funkar också att använda mjölk.

• Tinkerbelle

gräddfil eller cremé fraiche går jättebra att använda. Har rätt syrlighet och konsistens.

(¯`°?.¸ ღ♥ Vår Älskade Tyra och Lillebror i magen ♥ღ ¸.?°´¯)
  • destiny391

Har du nagon polsk affar i narheten finns det filmjolk dar, Kefir.
    Jag koper jamt min filmjolk dar :)

• Riley

Tack for alla svar! Bor tyvarr inte i London.

Hoppas nu bara pepparkaksmuffinsen blir goda

• Orango

Riley,

du kan också prova med "Buttermilk" det smakar ungefär som filmjölk, men är tunnare i konsistensen. Det brukar jag använda, filmjölk kan du inte få tag på här heller, varken hos IKEA eller någon annanstans...

• Riley

Har hort om Buttermilk men aldrig sett det i affaren - har ju inte letat jattenoga heller - vart hittar man det oftast?

• snusfia

finns på asda tex.
    brukar finnas i dairy avdelningen

Life fucking sucks!!!
  • Riley

Smakar det som filmjolk? Saknar ju det

• mosterYster

Finns inte naturell youghurt ens? Jag tycker att youghurt utomlands inte är like syrlig som svensk youghurt, mer mild, som filmjölk. Eller kanske en blandning. Jag skulle ha testat med det iaf.

• Riley

Jo naturell yoghurt finns och det ater och bakar jag med. Men riktig svensk filmjolk smakar helt annorlunda och det saknar jag. Aven om jag inte at det speciellt mycket nar jag bodde i Sverige...

• Special K

Jag bakade en kaka i fredags och da anvande jag buttermilk, funkar precis lika bra enligt min asikt ;)

• Orango

Tesco har det också - står vid mjölken! Funkar helt okej vid bakning tycker jag istället för filmjölk.

MosterYster - yogurt finns det i mängder, och jag tycker den är ganska god, men filmjölk saknar jag verkligen!!

• mosterYster

I know, jag bor inte heller i Sverige men jag saknar BÅDE den svensk yoghurten och filen! Här är yoghurten alldeles stel, som om de tillsatt gelatin! *urk*

Svar på tråden Engelsk Filmjolk?