• Miisun

Kattunge med stukad svans?

Kattungen satt på bordet å slickade i sej av tårtan!! Jag dit i ilfart å viftade bort den, typ schasade/buffade den med handen. Sen ser jag ynklingen en minut senare gå med svansen underligt. Vid roten (närmast ryggen) har han den lyft, ca.2cm, sen så hänger resten. Blev den stukad?? Jag känner en lite knöl ungefär på mitten, nyper jag lätt i svanstippen reagerar den nog med pip så ont har den. *ledsen*

• Svar på tråden Kattunge med stukad svans?
  • Kenzie

Ring din veterinär, det låter ju illavarslande om svansen hänger.

Älskade Theodor 060329 Efterlängtade Krypet BF 090429
  • saltflingan

Men oj, stackars liten! Och stackars dig, gissar att du önskar det ogjort.

Ring till en veterinär och hör vad de har att säga. Ofta säger de bara att man ska avvakta, men det kommer att lugna dig.

• Trolovade
    viseversa skrev 2008-11-11 13:49:48 följande:
    men hur hårt chasade du den??
    Ja men faktiskt, om man bara "puttar" ner från bordet så har det iaf aldrig hänt mig något när jag har haft katt.
  • viseversa

jag tror isåfall inte det var ts som stukate svansen.För då måste man schara väldigt hårt tycker jag.kanske den var stukad innan och du såg det först då!?

Trolovade skrev 2008-11-11 13:56:39 följande:
    Ja men faktiskt, om man bara "puttar" ner från bordet så har det iaf aldrig hänt mig något när jag har haft katt.
  • skorpionen80

Oj, det låter inte bra. Skulle gissa att den är bruten. Ring veterinär direkt!

Svar på tråden Kattunge med stukad svans?