• MammaTillNeoh

Vad har ni för mobiloperatör och vad är bra med just den?

Jag funderar på vad jag ska ha för operatör,, jag skickar mycket sms och det blir ganska dyrt för mig.. Jag behöver något billigt och bra. Någon som kan dela med sig av sina erfarenheter av operatörer?

Jag har haft telia, tre och nu har jag tele2.
    Telia var bra, då hade jag gratis sms för 99kronor i månaden, men det var dyrt att ringa.
    Tre var ganska bra,, men ingen täckning så det gick bara inte. Tele2 är väl bra, men det är änåd inte så billigt om man inte skickar till folk med samma operatör.

• Svar på tråden Vad har ni för mobiloperatör och vad är bra med just den?
  • strojes

Jag har Telia 99 Bingo. Det kostar 99:- i månaden och jag ringer/sms:ar/mms:ar/wapar för hela summan. Detta abonemang (utan Bingo - det var ett erbjudande de hade tidigare i höstas, om man band sig ett visst antal månader fick man två gratismånader) finns även men månadsbeloppen 199, och 299.
    Att jag har telia beror på att min man har det, min bror och sambo mfl jag känner. Det blir många samtal till maken ibland så då är det bra eftersom vi ringer gratis till varandra.

• Pikku Enkeli

Telia. Bäst täckning, snabb och kunnig kundtjänst, tycker inte det är särskilt dyrt att ringa, men det beror väl på hur mycket man ringer och till vilka.

It's no sign of mental health to be well adjusted to a sick society...
  • PreciousDivine

Det finns SMS-paket som du kan ha till ditt Tele2-abonnemang. Det kostar 69:-/månad och du skickar du 3000fria SMS till alla svenska mobiloperatörer.

• MajaLarsson

jag har telenor och är nöjd med det.

Betalar 298:-/månad och sms:ar då hur mycket jag vill (sms:ar MYCKET) samt ringer för hela summan.
    Brukar få en räkning på max 309/månad vilket jag tycker är toppen för när jag hade kontantkort så köpte jag refill på minst 100/vecka!

I detta abbonnemang får man en ny mobil var 18:e månad oxå!

• Prisssan

Jag har tele2 snackis, ringer för 19 öre/ minut och sms:ar för samma pris. Får ringa för månadskostnaden som är 99 kr.
    Jag är jättenöjd.

Kundtjänsten har hjälpt mig snabbt med allt som jag frågat och haft problem med.

Kärlek, fnitter och annat fluffigt trams...
  • MiLuna

jag har tele 2 och betalar 499:- ´kr i månaden får ringa upp till 3000 timmar i månaden och skicka hur mycket sms o mms jag vill. använder mobilen alltid och slipper då ha dubbla konstnader för både hem o mobil. och vem ringer för mer än 3000 timmar??? jo kan nämna att det gäller alla nät både fasta som mobila.

bra pris tycker jag!

• MiLuna
    MiLuna skrev 2008-11-20 14:45:46 följande:
    jag har tele 2 och betalar 499:- ´kr i månaden får ringa upp till 3000 timmar i månaden och skicka hur mycket sms o mms jag vill. använder mobilen alltid och slipper då ha dubbla konstnader för både hem o mobil. och vem ringer för mer än 3000 timmar??? jo kan nämna att det gäller alla nät både fasta som mobila. bra pris tycker jag!
    RÄTTELSE
    I FASTPRIS ingår varje månad 3 000 fria minuter (=50 timmar) inklusive öppningsavgift samt 3 000 fria SMS och 3 000 fria MMS till alla nät inom Sverige (gäller ej betalsamtal). Det borde räcka en bra bit, eller hur?
Svar på tråden Vad har ni för mobiloperatör och vad är bra med just den?