• ICanDoIt

Orkar inte ha ont längre :( i munnen

jag har ända sen i februari så gott som oavbrutet haft blåsor och sår i munnen.

Jag har haft direkt ont att äta, svälja och prata.

Om jag kommer åt en blåsa eller ett sår är det ungefär samma känsla som att köra in en nål några gånger och vispa runt.

Det är alltså en EXTREM smärta!!

Jag misstänker jag jag ligger och tuggar sönder kinderna när jag sover, för jag brukar vakna med sår som tillslut blir så stora att en fingertopp får plats i hålet och det gör så jävla ont!

Och blåsor får jag hela tiden. FRAMFÖRALLT när jag druckit alkohol.

Vet inte om jag ska orka ha så här ont längre :( Det förstör mitt liv. Jag har knappt kunnat kyssa min pojkvän på flera månader *gråter*

Jag var till tandläkaren och de visste inte vad det kunde vara.

Och jag gurglar bakteriedödande medel och att borsta tänderna är nästan omöjligt för det gör för ont..

VAD SKA JAG GÖRA??

• Svar på tråden Orkar inte ha ont längre :( i munnen
  • grabbmamman linda

Har du varit på vårdcentralen? Det hade jag börjat med iaf. Hoppas det löser sig, låter ju inget vidare alls..

• ICanDoIt

jo det har jag, men de sa att jag skulle till tandläkarn.

Och de visste inte heller. De chansade på visdomständerna efter som att jag just då tom hade sår bak i tandköttet.. men det var det inte.. De slipade bara lite på en vass tand.

• Edina1981

har du varit hos tandläkaren o pratat me han/hon?
    Du borde nog göra det.
    Det behöver inte vara nåt farligt men det kan vara jätte jobbigt för dig att ha det så ont i munnen.
    Hoppas det ordnar det sig för dig.
    Mvh/Edina

• Danbala

Hmm.

Om tandläkaren inte vet är det ju svårt, förstås.

Jag vet att min bror fick mycket problem med munnen när han hade magproblem, saker kan ju hänga ihop på sätt man kanske inte räknar med. Jag skulle försöka igen hos läkare, kanske...

Jag hade mycket blåsor förut, tyckte jag, men inte alls så illa som du beskriver. Tandkrämen Zendium är designad för folk med blåsproblem, den är mycket mildare än vanliga tandkrämer, och hjälpte mig mycket.

Sedan finns det en Xylocainlösning man kan skölja munnen med, den är lokalbedövande, men kräver recept. Den är ju inget botemedel, men då skulle du stundvis i alla fall kanske kunna få så lite smärta att du kan göra saker som är lite nödvändiga, som tandbortsning och så...

Ja, jag vet inte. Hoppas det ordnar sig för dig i alla fall!

• Zyrzan

har du funderat på om det kan vara någon allaergi, etx av födoämnen som ger blåsor, kan inte glutenallergi ge dessa symptom. Be läkaren ta ett allergitest på dig.

hoppas det ordnar sig!

Svar på tråden Orkar inte ha ont längre :( i munnen