bvc-kontroll vid 18 månader
Hej på er alla!
Jag är nyfiken på vad dom kontrollerar gällande utveckling på 18 månaders-kollen.
Nån som vet?
Fortsatt trevlig sommar! :o)
Hej på er alla!
Jag är nyfiken på vad dom kontrollerar gällande utveckling på 18 månaders-kollen.
Nån som vet?
Fortsatt trevlig sommar! :o)
Det var min man som var på 18 mån kontroll med sonen. Men vad jag minns så berättade han att de hade kollat om sonen kunde bygga med klossar (lägga de ovanpå varandra). De hade även ställt en del frågor som tex om han kunde prata nånting, om han kunde peka på några kroppsdelar.
Sen kollade de ju vikt och längd också.
Det var även meningen att han vaccineras men eftersom sonen var lite snorig då så bad vi om en ny tid.
men hur kommer det gå när vi pratar finska?
och jag har inte lärt han olika kroppsdelar.näsa,mun öra typ.
och han kommer INTE konsentrera sig eller vilja bygga med klossar då andra är med som han inte känner och när allt är nytt.han vill nog bara ut o springa i korridorerna hihi..
ok, tack för svar! :o)
Stapla 2-3 klossar
Klotterrita
talar 8-10 ord
förstår fler än 8-10 ord
peka ut några kroppsdelar
hämtar föremål på uppmaning
På vårt bvc ska de inte visa att de kan det utan de frågar om de kan. Även om mina killar tex staplar 5-6 klossar o pekar ut nästan 10 kroppsdelar så hade de nog inte gjort det när vi var där...
jaha ok.trodde att dom skulle göra allt det där på bvc.
min gosse ska få vaccinet imorn men läkarkontrollen kommer i höst.
dåligt tycker jag!för att min son blir 19mån 21/7!
Kommer ihåg med äldsta dottern. Då frågade läkaren hur många ord hon kunde förutom mamma och pappa. Jag svarade att hon inte ens kan mamma och pappa. Läkaren la på ett stelt leende och sa hastigt "det är helt normalt". De frågade inget av det där andra vad jag minns. Pappa var med lillan så jag vet inte om de frågade honom något, det var som tur var en annan läkare.