• Tutilure

Måla inglasad altan nu?

Vi har en inlasad altan som har furupanel på väggarna. Eftersom furu = , så vill jag måla därute.
    Men frågan är om man kan göra det nu? Eller måste man vänta till våren? Det är ca 10 grader där ute just nu och ganska fuktigt.

♥ C 050323 ♥ M 060518 ♥ M 080805♥
  • Svar på tråden Måla inglasad altan nu?
  • raspberryrevolution

Kanske inte bästa tiden att måla, och det tar en evighet för färgen att torka, så jag skulle nog hålla ut till våren

• Tutilure
    raspberryrevolution skrev 2008-11-11 15:49:01 följande:
    Kanske inte bästa tiden att måla, och det tar en evighet för färgen att torka, så jag skulle nog hålla ut till våren
    Hmm, kanske bäst att göra det ändå.

Hjälper det om man kör med en varmluftsfläkt eller åt?
  • raspberryrevolution
    Tutilure skrev 2008-11-11 15:51:36 följande:
    Hmm, kanske bäst att göra det ändå.Hjälper det om man kör med en varmluftsfläkt eller åt?
    ja men det drar ju förfärligt mycket ström, och det är det kanske inte värt. men det går ju att måla om man inte kan hålla sig
  • Tutilure

Nåt menar jag.

isisisis skrev 2008-11-11 15:48:44 följande:
    Ja,det går bra,för mina målare håller på här nu!
    Hur torkar färgen då? Går det hyfsat snabbt eller tar det lång tid?

Egentligen spelar det ju ingen roll om det tar lång tid, vi är inte därute så mycket just nu ändå, men jag vill ha det snyggt och så är jag lite otålig.
    Men huvudsaken är ju hu resultatet blir. Blir resultatet sämre så är det ju inte så kul.
  • Tutilure
    raspberryrevolution skrev 2008-11-11 15:53:30 följande:
    ja men det drar ju förfärligt mycket ström, och det är det kanske inte värt. men det går ju att måla om man inte kan hålla sig
    Ja, det gör det ju, blir dyrt. Fundersam

Nej, jag får väl försöka engagera mig i övriga huset så länge, har ett furukök att ta tag i bland annat.
  • isisisis

Det är mitt bostadsföretag som dragit igång detta,ganska dålig timing.

Men de skrapade fönstren förra veckan,grundmålade då också,sedan har det torkat i helgen,vet inte om de tagit sista lacken idag,de skulle det.
    Men listerna sätter de på imorgon.

Det har varit lite kallt,för det blåser in när listerna är borta.

Men det har torkat.

Utan fläkt!

Svar på tråden Måla inglasad altan nu?