• Ett nytt liv

Tips var jag kan köpa tjockt och högt spjälsängsskydd ???! (DS)

Vår son har DS.
    Han bökar nattetid och far då mycket mot sängens kanter. Jag tycker nuvarande spjälsängsskydd är så tunt och smalt.

Jag skulle vilja ha ett spjälsängsskydd som är lite högre än normalt
    och gärna lite tjockare.

Finns det?  Hoppas någon kan ge något tips.......

Jag vill HELST inte sy något själv. Jag har tummen mitt i handen
    då det gäller den där "symanicken" som går på ström =)

Kolla gärna in min blogg: ettnyttliv.wordpress.com/
  • Svar på tråden Tips var jag kan köpa tjockt och högt spjälsängsskydd ???! (DS)
  • Almeli

Kolla i barnvagsaffärerna dom har flera olika kostar ca 500kr.

• calistra

vi har köpt vårt på babyland här i malmö..
    Det är lite tjockare o bredare.
    Fungerar bättre än det vi hade först.

Mamma till den finaste lillan E
  • Julutzi

Vi har köpt ett från Gaia & Ko... Hade det på babyproffsen i Halmstad...

• Trikarn

Vet du, jag gav upp o köpte ett resspjälsäng o lade sedan i en exrta tjock madrass i.. fungerar super, C fastnade nämligen i spjälorna heeela tiden när han bökade runt....o dubbla spjälskydd fungerade inte, för han lyckades ändå på ngt vis!

• gräsulv

Funderar oxå,,,hugo bökar oxå...lutar åt att sy ett eget...hur svårt kan det va???

• Ett nytt liv
    Trikarn skrev 2008-11-11 19:21:36 följande:
    Vet du, jag gav upp o köpte ett resspjälsäng o lade sedan i en exrta tjock madrass i.. fungerar super, C fastnade nämligen i spjälorna heeela tiden när han bökade runt....o dubbla spjälskydd fungerade inte, för han lyckades ändå på ngt vis!
    Det var ju smart!
    Men nackdelen för mig just nu är att han hamnar så långt ner, då jag har svårt att lyfta (pga fibro). Det är väl ingen öppnign i sidled va?
    Än så länge klarar vi ha honom på näst nedersta läget i spjälsängen och då blir det inte så långt ner. Vet inte hur jag ska fixa det sedan, när vi måste sänka. Då kanske vi måste ha någon öppning, där han får krypa ut själv  =)
  • Ett nytt liv
    gräsulv skrev 2008-11-11 19:54:47 följande:
    Funderar oxå,,,hugo bökar oxå...lutar åt att sy ett eget...hur svårt kan det va???
    .....för vissa är det säkert inget problem.
    Men SY är inte min grej, alltså. Så för mig är det SKITSVÅRT =)
  • Ett nytt liv
    Almeli skrev 2008-11-11 19:08:10 följande:
    Kolla i barnvagsaffärerna dom har flera olika kostar ca 500kr.
    usch, är de sååå dyra.....
    Den som är SYKUNNIG, kanske en affärsidé ?!
    Jag vet inte om jag vill lägga ner 500 spänn på ett spjälsängskydd. Det kändes hårt, speciellt då det lackar mot jul.
    Jul ja, kanske man kunde önska tidig julklapp?!
  • Trikarn
    Svar på #6

Det finns en öppning längs ned där Storasyrran kryper in!!!
  • Ett nytt liv
    Trikarn skrev 2008-11-11 20:13:17 följande:
    Svar på #6Det finns en öppning längs ned där Storasyrran kryper in!!!
    vad har du för märke?
  • Lia och bäbisen
    Svar på #5
    Det är inte svårt! Bara man kan hantera en raksöm och en sax typ, haha!

Jag tyckte också det va skitdyrt med ett tjockare och högre skydd. HIttade ett ställe där jag köpte en "tun madrass" skumgummi, klippte till fyra bitar som skulle passa. klippte tyget i fyra bitar också, en till varje bit och sydde ihop dem (fattar du?). så det såg ut som en lång "korv" som var gjord av fyra bitar, öppen i båda ändarna. Sen trädde jag in en bit, sydde igen "den biten av korven", stack in nästa bit...osv. Så det blev ett spjälskydd som redan var "veket" i hörnorna. I efterhand sydde jag på band så det gick att knyta. Blev kanonfint och mycket rejälare!

Fråga om du inte förstår, och om du är intresserad av att göra ett sånt!

TS, vet kompisar som har resesängar till sina barn (av olika anledningar) och det är ju ett bra tips håller jag med om, inga hårda kanter ju! Och en resesäng har man alltid nytta av!
  • kleine Hexe

Jag har en liten växasäng till Jonathan sedan han är ett år, jag har lagt ammningskudden kring huvudet, han känner sig tryggt genom det. Spjälsängen funkade inte bra förr oss.

• tjorven80

har baraläst TS
    vi hadde ett spöket laban labolina.. dom är hög något dyrare.. typ 500 eller nått.. kolla tradera.

men vissa använder rese sängar då de är mjukare..

• cgcg

La Redoute har et högt ett, men bara halva varvet.
    www.laredoute.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=204422&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=%2fListPage%2fListPage.aspx%3fSearchText%3dskydd%26B%3d1

Annars kan man ha flera madrasser i resesengen.... Billig skumgummi i botten.

• Trikarn
    Svar på #10

hehe Nallepuh från Coop, kostade iof en 500kr, men har man en 105 check så blir det lite billigare..o sen så kanske han kan få den i tidig julklapp!!
  • Ett nytt liv

Hej på er!

Ville bara skriva och meddela att min UNDERBARA kompis har sytt
    oss ett spjälsängsskydd. Hela 40 cm högt och välbuntat =)

För henne var det bara att "snöra ihop" ett på en kväll !!!!
    Tur att vissa är födda bakom symaskinen =)

Nu kan Max böka på utan att slå sig
     Är så glad

• anne h

jag sydde ett.... köpte 3 cm tjock skumgummi, tyg i lämplig tjocklek och kvalité osv.. och sydde.. det var faktiskt enkelt, det svåraste var att få i skumgummit i tygkanalen sedan

/anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • Julutzi

Ett nytt liv skrev 2008-11-22 22:00:12 följande:

Hej på er!Ville bara skriva och meddela att min UNDERBARA kompis har sytt oss ett spjälsängsskydd. Hela 40 cm högt och välbuntat =)För henne var det bara att "snöra ihop" ett på en kväll !!!!Tur att vissa är födda bakom symaskinen =)Nu kan Max böka på utan att slå sig Är så glad
    Åh va bra! Då har du ju löst ditt problem! Skönt med vänner som kan det där med att sy... Jag har också vänner som kan... Men jag kan inte överhuvudtaget!
  • Septemberknodd

Vi köte ett på babyproffsen för typ 500 kr. kanske NGBaby var märket? Det var högre o tjockare än ikeas iaf.

Svar på tråden Tips var jag kan köpa tjockt och högt spjälsängsskydd ???! (DS)