Vad tycker ni och era barn om Pixiböcker?
Nyfiken! Jag tycker att de är ganska trista... men ett praktiskt format.
Vad tycker ni?
Nyfiken! Jag tycker att de är ganska trista... men ett praktiskt format.
Vad tycker ni?
Min som på 2 år har inte gillat dom hittills. Men som sagt, lämpligt format är de ju verkligen!
Jag vet bara en som är kul: Åkshow heter den!
Tråkiga, går lätt sönder. Har inte nåt av mina barn som tyckt om dom ännu, dom är 5,3 och 1 år.
Vår dotter är 3år och hon älskar Pixiböckerna, har en hel drös samt ett gäng som finns kvar efter stora syskonen
Än så länge är det bara en bok som gått sönder och det var ju ingen större katastof med tanke på vad den kostade
Favoriten just nu är Pelles ficklampa
Min son1 och vi föräldrar har gillat dem. Peferkta på resor och att ha i bilen.
Min son1 älskar när vi läser, och "läser" gärna själv,
men tyvärr har inte Åkshow gått hem hos ngn av oss.
C
Tycker ni att dom är roliga att läsa?
Min dotter som fyller 3år brukar få en Pixibok varje lördag. Hon älskar dom
Pixiböcker är perfekta att ta med på resor, restauranger etc och ganska många är bra att läsa för lite mindre barn, lagom mycket text.
Jag tycker att många av våra pixiböcker är jättebra, men misstänker att det är för att vi har en kasse med mina gamla pixiböcker från 70-talet som mina föräldrar har sparat. De nya som vi har köpt är sällan lika bra.
Min 4-åring har gillat dem länge! Vi brukar läsa två långa (vanliga) böcker och en pixibok vid varje läggning!
Själv gillar jag dem också eftersom de är ett så behändigt format!
Både min dotter 2.5 år och jag gillar pixieböckerna. Jätte bra format att ta med sig när man ska bort ju! Alla historier är ju inte jätte bra men min dotter gillar böckerna om Emilia och dem om Bo tex.
Vi har några som vi gillar rejält, både sådana som är kvar från när jag var liten och sådana som är nya.
Det är praktiskt att kunna ta med sig och bra att lägga i kalaspåsar
Jag tycker att de är perfekta. Lagom storlek, inte för tunga att hålla i när dottern ligger ner på rygg och ska läsa, och dessutom så korta att mamman inte hinner somna medan hon läser!
Mina älskar att sitta å bläddra i dem själva. men ska vi läsa blir det oftast nån riktig bok.
Är inte så förtjust i dem, har en som heter skräcknatten (bollibumpa bok) som pojkarna gillat så den har lästs en del! Men annars är det böcker som de bläddrar i själva och inte böcker som jag brukar läsa....