• Mish

Badrumsrenovering- kostnad?

Ni som gjort om badrummet- hur mycket gick det på?
    Berätta gärna vilka material odyl ni valde, hur stort badrummet är, om ni gjorde allt själva eller anlitade hantverkare osv!

Fyll på med svar- jag vill få en ungefärlig uppfattning om vad det kan tänkas kosta...

• Svar på tråden Badrumsrenovering- kostnad?
  • eviskurren

Puffar, då vi också ska renovera badrummet snart. 100 000 - 150 000 är siffror jag hört nämnas om man har hantverkare till allt som vi har tänkt ha, gäller alltså totalrenovering med fuktspärrar och hela köret. Vill gärna höra vad andra landat på!

• N3mo

väldigt beroende på hur mycket du vill göra själv..
    men med alla nya regler så får man vara försiktig då inte försäkringen alltid täcker om du gör det själv.

• Tili

Vi håller på just nu!

Vi har turen att ha grannar och kompisar som är hantverkare så där har vi inte så jätte mycket kostnader (kompis priser).

Vi räknar med ca 60 000kr med allt.

Kommod från kvik med handfat och blandare 4000 kr ( köpte ny på blocket)

Kakel och golv värmare ca 11 000 kr

Toalett ca 2000 kr

Och sen en massa andra saker som vi ännu inte har köpt.

Vårt dusch rum är ca 7 kvm

Återkommer när vi är klara med hur mycket det kostade

• Joonas

Ca 100 000 får man räkna med. Egentligen skiljer det sig inte så mycket om du har en eller två kvadratmeter mer eller mindre. Vi byggde om en toalett till badrum i sonens etta, det kostade 80 000 och var bara en kvadratmeter,. När vi byggde om vårt badrum som var 10 kvm s gick det på runt 100 000 kr.

• Farsan baloo82

har en som gjorde det svart, han gjorde allt underarbete själv och fixade en kakelnisse, köpa nya möbler (toastol, handfat, högskåp osv.)allt i tipptop för ca 30,000

• Miss Lau

Vi har haft ca 7 firmor har som vi tagit offerter av och de har legat mellan 70-100.000 kr för våra 4 kvm. Då ingår allt jobb inkl. rivning och allt "undermaterial". Det som tillkommer är alltså kakel, klinkers, porslin och möbler. Sjukt dyrt tycker jag!

• Lantani

Gud vad dyrt.. helt sinnessjukt ju.

Miss Lau skrev 2008-11-12 18:49:02 följande:
    Vi har haft ca 7 firmor har som vi tagit offerter av och de har legat mellan 70-100.000 kr för våra 4 kvm. Då ingår allt jobb inkl. rivning och allt "undermaterial". Det som tillkommer är alltså kakel, klinkers, porslin och möbler. Sjukt dyrt tycker jag!
  • Mish

Tack för alla svar, verkar som om badrum är en dyr historia...

Vårt badrum är ganska litet, man får plats med ett badkar, handfat och en toalett, inte mycket golvyta..

Skulle så gärna vilja göra om och sätta in dusch, då får man ju mer plats också... sen behöver badrumsskåpet bytas och helst vill jag ha ett handfat med förvaring (skåp) under..

och gör man allt detta så kanske man lika gärna skulle kunna göra resten också, tänker jag- nytt golv och väggar....

Mer svar!!!

• majlinsa

Vi planerar att göra om badrummet.. och är idag i planerings satiet och sparar pengar :p
    Vårt badrum är 6 kvadrat och vi vill lägga in golvvärme och helkakla, badnkar och ny toalet, handfat osv.. Mer än så har vi inte kommit till

• workergirl
    Svar på #8
    Hej MiniHim!

Jag och sambon renoverade vårt badrum förra året. Kostnaden kunde vi minska mycket tack vare att sambon jobbar med vs och vi gjorde så gott som allt jobb själva.

Badrummet som renoverades är ca 2 x 1,8 alltså inte speciellt stort, men vi upplever det som om det räcker till ändå.

Vi har både dusch, handfat, toa, handdukstork och skåp.

Men innan vi började satt vi och skissade på olika varianter hur man skulle kunna göra för att få loss så mycket golvyta som möjligt. Vilket inte var helt enkelt med så lite total yta. Men vi är mycket nöjda med resultatet. Kan gärna maila bilder till dig om du så önskar. Det slutade med att vi fick bila upp nya hål i golvet för avlopp och gjuta igen de gamla. För allt skulle flyttas runt. Tidigare fanns det en dusch mitt framför fönstret, vilket inte är så lyckat (ev fuktskador) om man kan undvika det.

Men uppgifterna som står ovan om en kostnad på 70-100.000 stämmer väldigt bra. Även om ytan är väldigt liten...

Lycka till!!
Svar på tråden Badrumsrenovering- kostnad?