• Magda73

RS vaccinering till EPT?

Jag undrar om ni med EPT barn fått RS vaccin?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-11 22:11
    Hoppsan! Råkade klicka iväg inlägget innan frågan skrivits klart

Har ni vaccinerat era barn mot annat, influensa etc? Fick ni betala vaccineringarna själva?

Tack på förhand!

• Svar på tråden RS vaccinering till EPT?
  • FruEdberg

hejsan.
    vår son fick sprutan mot rs förra året, dock inte i år. Här är kriteriet att han skulle haft syrgas 6 månader innan säsongen. O han hade syrgas för 6 o en halv månad sedan. Så han fick inte i år.
    Men vi fick vaccinera mot influensan o fick då betala 60 kr.
    Bor i Halland.

• Basses mamma

Hej
    S kommer att få Synagis den här säsongen, första sprutan ska han få imorgon. Den får han gratis. Influensa valde vi själva att vaccinera mot och fick då betala 255 kronor. Vi bor i Hälsingland.

• MsBeauty

Min son kommer få Synagis säger hans läkare, men vi har inte fått nån kallelse ännu. När han sattes upp på listan för Synagis var det precis 6 månader sedan han haft syrgas. Han kommer inte få influensa vaccin, funderar dock på att betala för den själv men vet inte riktigt vart jag ska vända mig.

• Magda73

Tack för era svar!

Hur gamla är era barn (eller var) då ni vaccinerade dem?

Hur räknar ni förresten era barns åldrar, korrigerad eller okorrigerad? Ursäkta en kanske korkad fråga, jag har just fått min EPT:a är bara fem veckor ännu så jag är nybörjare på det här

• MsBeauty

Första gången var han omkring 10 veckor, han var inte fullgången. Nu kommer han vara omkring 10 månader okorrigerat, korrigerat är han 6½ månad.

Jag räknar korrigerat på vikt och utveckling, halvt korrigerat på maten (han äter ju vanlig mat samt ersättning) och okorrigerat på vaccinationer.

• Riskiflickan

MsBeauty: fråga om influensavaccinet på BVC, de kan slussa dig vidare.... här i Alingsås ges det på barnmottagningen.

• Jessica1

I Lundområdet får endast de barn som har syrgas synagis.

Frågade Neo om det tyckte att jag skulle influensavaccinera min lille son (född 27+5, 9 maj) läkaren tyckte inte det spec. som om han helammas...

Tycker att det är mycket märkligt att man har så olika vård i olika delar av landet.

• Riskiflickan

Jag håller med, här i Alingsås fick jag fråga om vaccinationerna, för "de har inga riktlinjer" för när man ska ge och inte... *suck*.

• Bliglin

Vi bor i Belgien och min son har redan hunnit få andra omgången Synagis. Fick 15 okt och nu den 12 nov. Han är född 27+1 och vägde 940 gram samt 32,5 cm lång.

Med tanke på hur olika det verkar vara i Sverige så är jag lite orolig att han inte ska få de uppföljande 3 sprutorna när vi flyttar hem nu i december. Har bokat in en tid på SöS dock, så jag hoppas på det bästa.

MsBeauty: Om jag vore som dig skulle jag kolla upp så de inte glömt er.. för låter konstigt att de inte har kallat er till Synagis ännu i mitten av november i Sverige medan de hunnit ge andra omgången redan i Bryssel.. (Brukar ju ges okt, nov, dec, jan, feb)

• MsBeauty

ringde till dem idag och vi ska dit på tisdag

Svar på tråden RS vaccinering till EPT?