• Rebubblan

Behöver tips på plats för namngivning?

Vi ska inte ha dop utan namngivning, problemet är att jag inte kan komma på något bra ställe att ha det på. Det kommer troligtvis bli i februari, så utomhus är ju uteslutet, och vi bor alldeles för litet för att kunna ha det hemma och vår brf har ingen gemensamhetslokal. Jag har googlat på festlokaler, men hittar mest ställen som passar för bröllop med 300 gäster. Vi har inte spikat gästlista men det rör sig om mellan 25-40 personer som mest.

Vilken sorts lokal skulle passa? Någon som har något generellt förslag? Bor i Malmö om det skulle hjälpa.

• Svar på tråden Behöver tips på plats för namngivning?
  • werner

Vi hade vår namnfest i ett församlingshem. Vi ville ha festen i en annan lokal (bygdegård) men den var uppbokad. Fast nu blev det ju faktiskt riktigt bra att ha den i just församlingshemmet.

• Amilie

Kolla med restauranger och dyl. De brukar ha lokaler som är både fina och mysiga. Har tidigare bott i Linköping och där finns det ett värdshus som hyr ut sitt källarvalv som festlokal. Jättemysigt på vinterna när man kan lysa upp valven med en massa levande ljus!

• principisessan

kolla om din hyresävärd har en kvarterslokal som inte är i ditt område men ni kanske kan få hyra iallafall.. eller kolla hos hyresgästföreningen.. så fick vi tag på våran, i ett helt annat område men det spelade ju inte oss någon roll..

• Rebubblan

Tack för förslagen jag har kollat en massa restauranger men uj vad dyra en del är att boka! Och så blir det restaurangmat för 30 pers uppe på det

Vi bor i en liten bostadsrättsförening och vi har inte själva någon lokal. Har kollat MKB och de har en del lokaler men inget mysigt direkt.

Kom gärna med fler förslag!

• lillaemme

måste ni ha de nu då?! vänta te våran/sommaren..å va ute i trädgården..så hade en kompis te mej å de va jättemysigt!

• atelli

Vi hade ganska långt gångna planer på att vara i ett lekland "busborgen" (västerås) mest så att övriga barn kunde stoja runt som de ville. Sen sköt vi planerna ett par månader och var i ett magasin - typ bygdegård.

Församlingshemmet gick bort för oss för att vi hade namnkalas just för att vi inte är religösa och därmed inte vill döpa. Men man har ju olika anledningar till att välja namnkalas istället för dop, så för er kanske församlingshemmet skulle vara ett bra alternativ!

• Rebubblan

Att vänta till våren hjälper dessvärre inte mycket för vi bor på 4e våningen mitt inne i stan.

Församlingshemmet känns också lite konstigt eftersom vi medvetet väljer ett icke religiöstalternativ till dop.

atellitack för länken! Ska kolla upp en del av de förslagen där

• MuffinCake

Vi har hyrt matsalen på en folkhögskola i vår närhet.
    Jättefin lokal, inte alls lika steril som många andra samlingslokaler man kan hyra är.
    Kanske kan ni göra något liknande?

• KIKINA

Vi hade namnfesten på en hembygdsgård.
    Det var riktigt fint och en varm miljö eller hur jag ska förklara.

• carola1977

Vi hade namngivningsfest i mina föräldrars villa .
    Kolla annars skolor och dagis i närheten om det finns något man kan hyra.

• snugglebunny

Vi hade dotterns namngivningsfest i en hembygdsgård. Det brukar ofta vara äldre, mysiga byggnader. Den här passade perfekt då vi var ca 30 personer.

Svar på tråden Behöver tips på plats för namngivning?