• Kryddburken

Badblöja för större barn?

Hejsan!
    Jag undrar om det är nån som vet var vi kan få tag på badblöja/badbyxa till större barn. Bonuskillen är 8år och vill ju självklart följa med på särskolans badtimmar men eftersom han inte är torr så måste han ju ha en badblöja. De jag hittat är bara för små barn. Han väger ca 25kg.

Går det att få tag på via distriktsköterska eller hab-teamet kanske? Beställa på nätet? Nån som vet?

Jättetacksam för svar!

• Svar på tråden Badblöja för större barn?
  • Astrosmurfan

Jag tror det räcker med vanliga badbyxor. Badblöjan är ju för småbarn som bajsar löst. Är man så stor så bajsar man väl "korvar" och de går ju att "skaka ur" efteråt.
    Kisset stannar ju inte i badblöjor heller.

• Kryddburken

Tack! Men enligt badet så krävs det badblöja annars får han inte bada...

• Minda

Huggies finns i storlek L som är 15 kg+, men hur långt upp det sträcker sig vet jag inte.

• Snuffe
    Kryddburken skrev 2008-11-12 08:28:14 följande:
    Hejsan! Jag undrar om det är nån som vet var vi kan få tag på badblöja/badbyxa till större barn. Bonuskillen är 8år och vill ju självklart följa med på särskolans badtimmar men eftersom han inte är torr så måste han ju ha en badblöja. De jag hittat är bara för små barn. Han väger ca 25kg. Går det att få tag på via distriktsköterska eller hab-teamet kanske? Beställa på nätet? Nån som vet? Jättetacksam för svar!
    Jag tror att man kan få "badblöjor" utskrivna som "hjälpmedel" antingen via hab eller dsk. Ring och hör
  • Kryddburken

Tack snälla!
    Jag väntar nu på samtal från hab-sköterskan! Tack tack!

• Snuffe
    Kryddburken skrev 2008-11-12 09:51:44 följande:
    Tack snälla! Jag väntar nu på samtal från hab-sköterskan! Tack tack!
    Hur gick et? Fick du blöjor från hab?
  • Kryddburken

Hej!

Ja, jag pratade med HAB-sköterskan och hon skulle göra en beställning på ett par måttanpassade blöj-badbyxor! Helt suveränt bra ju!! Nu får han också åka med till badet!

• Snuffe

Glad att jag kunde vara till hjälp!

Svar på tråden Badblöja för större barn?