Bra tips så man får tillbaka sexlusten?
Ja, som rubriken lyder. Jag har helt tappat den. Min sambo säger att han lämnar mig om jag inte vill ha sex. Vi har inte haft sex på 2 månader.
Ja, som rubriken lyder. Jag har helt tappat den. Min sambo säger att han lämnar mig om jag inte vill ha sex. Vi har inte haft sex på 2 månader.
Det bästa och snabbaste sättet är att hitta en ny partner.
Om inte så får man sätta sig ner och prata om problemet och försöka hitta en orsak och en lösning.
En vanlig orsak är att kvinnan upplever sin man som "inte så spännande/farlig" vilket gör att tråkfaktorn påverka lusten.
Många beskriver problemet som att det aldrig händer något i vardagen utan att allt går på rutin utan överraskningar.
Jag känner precis likadant som du TS, jag har totalt tappat min sexlust för min partner. jag har ingen som helst lust alls. Jag tänder inte på honom längre.. Jag tror att det är svårt att hitta tillbaka till lusten, jag tror att det har med känslorna att göra...
Hahaha, det var EN tolkning
En annan är att man är på olika nivåer i sin sexuella upplevelse och lust.
Du kanske har svårare för att gå igång på en man som tjatar om sex och han blir frustrerad och tjatar mer??
Det finns sexrådgivning om det skulle gå alldelse för långt och med det menar jag INTE det Janneman skriver så väldigt märkligt om, att finna en ny partner. Det hela handlar ju om att finna varandra igen.
Kan man inte tappa varandra så kan man inte finna varandra och man måste ge det en chans innan man tänker så lättvindigt på sitt förhållande som föregående skriver.
Vad tror du själv TS, vad kan förändra din sexlust??
Älskar du din partner? Om inte, beror nog din ickelust på det. Men om du älskar honom måste ni tillsammans jobba på att hitta lusten igen.
Tex genom att läsa erotiska böcker/noveller?
Köpa någon rolig sexleksak, som ni tillsammans leker med?
Ett trevligt förspels-spel, tillsammans med lite vin?
Jag tror att man framförallt måste bestämma sej för att faktiskt ha sex. Lust föder lust. Man kanske kan börja med lite erotisk massage?
Prata med din sambo, och försök tillsammans hitta en plan som funkar för er.
Det är inte bara ditt ansvar!
Vi hade samma problem förut, min man ville ha mer sex än mig, han blev frustrerad och jag kände mig pressad och det blev ett moment 22.
Det är ju tråkigt om han hotar med att göra slut, då blir du ju knappast mer tänd på honom... Han kanske borde engagera sig i varför du känner som du gör istället för att bara kräva.
Mitt problem var helt klart p-piller, när jag slutade med dem som kom min sexlust igång med råge, nu är det jag som får nej från maken ibland när han inte orkar
Kan ni inte testa något nytt också, lite leksaker, nya underkläder, dominans? Är det något du tänder på?
Nixxi - Ja så är det nog. jag går verkligen inte igång på en mansom tjatar.. det blir totalt avtändande istället och får helt motsatt effekt och ju mer frusterad han blir, desto mer tjatar han och desto mindre vill jag ha sex. Det känns som att det blir ett krav, att jag MÅSTE vilja..
Oftast blir det ett ekorr-hjul av hans vilja blir din motvilja. För vem vill ha sex när sex blir till ett måste? Be honom om att du får ta intiativ till sex någongång också, men då måste verkligen du också ta det intiativet och inte förhala tiden och han måste vänta.
Helvete vad många det är som inte e sugna på sin partner längre.
Själv är jag en människa vars sexdrift är mindre pga omständigheter, men sådana måste man bearbeta. Tyvärr hjälpte inte p-pille stop för mig. Däremot en ingående självrensning och självkänslelyft.
Håller fortfarande på att bygga upp driften. Dock svårare nu när man är nygravid och känner sig fet o ful...
Minskad sexlust kan ha många aspekt, men glöm aldrig bort att du inte ska arbeta på den ensam, din partner har liks stor del i det hela oavsett vart det grundra sig.