• S0lstråle

erfarenheter av Ikeas babygym??!!

Någon som har erfarenhet av Ikeas babygym??

Har kikat påa det på hemsidan och det är svårt att få en uppfattning om det är en mjuk och fin liggdel och om de hängande leksakerna är roliga och stimulerande...

Har varit störtsäker på att köpa ett från Brio men det har tagit emot att "klicka" hem det pga. priset. Över 600 kr, Ikeas kostar 300.

• Svar på tråden erfarenheter av Ikeas babygym??!!
  • Fruochmamma

Vi köpte IKEAS och Ludvig tyckte det var dötrist - men det gällde andra gym också. Tycker du det är för hårtkan du ju alltid lägga en filt i den så det blir lite mjukare!

(¯`°?.¸ ღ♥ Ludvig + Larsa + Tess + mamma = sant ♥ღ ¸.?°´¯)
  • JohannaL

min lilla jej tycker den e jätte kul, plus att sakerna går att ta loss pch leka på golvet också, och de har alla olika saker blomman praslar helikoptern är en skalra osv..

det enda e att de hänger rätt lågt me  tejen verkar inte störas av det. plus attden går att vika ihop lätt och slänga undan, och det går även att ta bort lekbågen lätt med karborband så kan man ha mattan till annan lek också =)

• Hope4y

Jag håller med Sassan, 600 kr är apmycket.

Någon annan som har synpunkter på ikeas babygym?

• Mamarulu

Har inte testat det...vi har ett Fisher-Price Rainforest. Svindyrt men vi fick det av svärföräldrarna :) Vår lilla tjej kräker ganska mycket så för oss är det toppen med ett som lätt går att torka av så det är mitt enda tips ifall din bebis också kräker lätt...

• glad i livet

Min flicka har ett ikea babygym, hon tycker jättemycket om det. Mattan är lätt att torka av kräks från också
    Hon började ligga i det vid ca 8 v och det är fortfarande till användning nu vid 6 månader.
    Helt klart prisvärt!

• Hille C

Min son har ikeas babygym och älskar det. Smidigt är att det går att tvätta liggdelen om det kommer kräk på den. Han gillar att dra av leksakerna och att sparka på bågen som de hänger i. Mkt prisvärt tycker jag.

• leaah

James kan roa sig hur länge som helst i sitt ;D Jag brukar lägga en filt under honom för att göra det lite varmare o mysigare (det drar ganska mkt på golvet hos oss), men mattan är mjuk att ligga på för övrigt så det är inget måste.
    Vissa av leksakerna sitter bara med kardborreband så de har jag bytt ut mot lite andra som sonen gillar bättre. Stort plus för att den går att tvätta, samt att den är jättesmidig att vika ihop och ta med sig när man ska bort.
    Jag tycker helt klart den var värd de 50 spänn jag gav för den(tack Fyndhörna!) men vet inte om jag skulle ha slängt ut 300..

• fiamalm

Själva gymmet är väl okej för det priset, men leksakerna är dötråkig. Vi bytte ut det som gick.

• Lisa1976

bf april 28 skrev 2008-11-13 16:28:32 följande:

Min flicka har ett ikea babygym, hon tycker jättemycket om det. Mattan är lätt att torka av kräks från också Hon började ligga i det vid ca 8 v och det är fortfarande till användning nu vid 6 månader.Helt klart prisvärt!
    Lika dant här, min son är 6,5 månad och gillar det fortfarande.
    Det är ju skallror i grejerna som hänger och några går att plocka ner.
  • jewellery88

Sonen tycker det är jätteroligt :) Tycker det var ett mycket bra inköp.

• Smulu

Jag har skaffat ikeas filt i samma serie som gymmet. Frida gillar den skarpt!!

• Jazza

Elsa gillade det massor. Fördelar med det, som jag tyckte:
    - Billigare än många andra
    - Leksakerna går att ta loss
    - Lätt att torka av
    - Enkelt att plocka ihop och ta med sig, tar knappt någon plats

• Moonis

Har varit helt okej. Enda jag stört mig på är att själva bågen va lite sned o det gick inte att böja rätt på något sätt (bågen är ju mjuk) men för det priset rekomenderar jag det absolut.

• JohannaL
    Moonis skrev 2008-11-14 11:17:17 följande:
    Har varit helt okej. Enda jag stört mig på är att själva bågen va lite sned o det gick inte att böja rätt på något sätt (bågen är ju mjuk) men för det priset rekomenderar jag det absolut.
    gud vad udnerligt vår både e också sne,, har försökt hänga den rätt genom att sitta på den o så =/ men det går liksom inte...=)
  • Moonis
    JohannaL skrev 2008-11-14 14:03:46 följande:
    gud vad udnerligt vår både e också sne,, har försökt hänga den rätt genom att sitta på den o så =/ men det går liksom inte...=)
    Jätte störigt men då vet jag att det inte bara va våran då
  • S0lstråle

Gick faktiskt och köpte ett gym från Rätt Start (spöket Laban)för 639 kr... Blä. Det fåt bli sonens julklapp och kanskekanske fler barn kan komma att använda det framöver. Men både jag och sonen gillar det verkligen!

Svar på tråden erfarenheter av Ikeas babygym??!!