• Liten Mjau

Akta graco Cosmic Comfort?

Vi håller på att leta efter en ny bilbarnstol. Vår lilltjej har snart växt ur babyskyddet och då är det dax för nästa steg.
    Nån som har erfarenhet av Akta graco Cosmic Comfort eller cosmic XTP? Eller är det så att comfort är samma som XTP?

Eller kan nån tipsa om nån annan bra stol som räcker upp till 25kg?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-12 10:02
    Vi har en Volvo V70

Vi har även tittat på Britax Multi-tech.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-13 09:22
    Bilstolstester:
    www.testfakta.com/_template_view_article.php

• Svar på tråden Akta graco Cosmic Comfort?
  • raspberryrevolution

VAd har ni för bil?

• skogstomte

Har cosmic komfort och enligt deras hemsida är den bara godtjänd till 18 kilo bakåtvänt men 25 framåtvänt. Dessutom sitter får lillman inte så bra i den längre, han är 2,5 år. När han får åka i mormors britax (deras enklaste modell vet ej vad den heter så kan han åka i timmar utan att gnälla men i cosmicen börjar han gnälla redan efter 45 min. Tror att be safe izi kid (finns på mekonomen) är bra har flera kompisar som har den till sina barn och de är supernöjda med allt utom att den är jobbigt att få fast. Men när man väl satt dit den så sitter den som berget.

• AngeliQa

Själv föredrar jag Maxi Cosi Mobi. Tycker det är en jätte bra stol. =)
    Enda nackdelen med comforten är ju när man skruvar på den och barnet hamnar över ben skydden. Vid en krock så har ju benen inga skydd tyvärr. =(

• dec06

Vi köpte en Actra Graco Duologic.....vi är sååååå nöjda! Den går lätt att ta in och ut ur bilen om man vill byta mellan bilar. Det finns 3 lägen som man vill att bebis ska ligga eller sitta. Man kan ta ut hela sittdelen om bebis sover t.ex....du kan t.o.m dra den på små hjul som en kabinväska typ...hihi!

• dec06

Jo. den tar relativt lite plats oxå, vilket var ett krav för oss för den måste sitta i baksätet då vi inte kan koppla ur airbagen

• Miss Lau

Vi har en Cosmic och är inte alls nöjda, och sonen kommer inte kunna åka i den tills han blir 4 år. I vår andra bil har vi en Britax och vi kommer snart att byta ut Cosmicen mot en till Britax istället.

• Miss Lau

Såg nu ditt tillägg, jag tror att Multi-tech är en mycket bättre stol om man har plats med den vill säga.

• raspberryrevolution

Vi har en cosmic comfort och den funkar bra om man har en större bil, nu har vi en ford och där sitter han inte lika bra som när vi hade toyota som var mer rymlig men volvon är ju rymlig. Tycker det är en bra stol, köper antingen en sån nästa gång eller en britax twoway skulle jag tro.

• Liten Mjau

Har britax nån stol som går att fälla till "sovläge". Är det Multi-techen isf? (har bara sett den på bild).

Miss Lau skrev 2008-11-12 10:05:41 följande:
    Vi har en Cosmic och är inte alls nöjda, och sonen kommer inte kunna åka i den tills han blir 4 år. I vår andra bil har vi en Britax och vi kommer snart att byta ut Cosmicen mot en till Britax istället.
Svar på tråden Akta graco Cosmic Comfort?