• Ninno

Har era bebisar också mer/mindre aktiva dagar när det kommer till sparkar/rörelser?

Ibland så är bebisen i magen jätteaktiv och är igång HELA dagen och bökar runt/sparkar. Det brukar oftast vara så flera dagar i rad. Men sen efter det så verkar det som om det alltid blir lugnare i magen i ett par dagar. Alltså jag känner ju henne röra sig och sparka men inte lika intensivt som de mest aktiva dagarna.

Har era bebisar också olika aktiva dagar som min verkar ha? Det kan väl inte va meningen att man ska känna lika mycket rörelser och sparkar VARJE DAG?

• Svar på tråden Har era bebisar också mer/mindre aktiva dagar när det kommer till sparkar/rörelser?
  • Tuttan27

Min lilla bebis har också lugnare dagar.. tror att känner man bara av bebis varje dag så behöver man inte oroa sig

• pussgurkan86

min bebis är mycket lugnare nu än vad hon var tidigare. nu är det trångt också så jag förstår att hon inte kan sparkas som innan.

• Ninno
    Tuttan27 skrev 2008-11-12 12:39:18 följande:
    Min lilla bebis har också lugnare dagar.. tror att känner man bara av bebis varje dag så behöver man inte oroa sig
    Ja okej, skönt att inte va ensam om det. Finns det några "riktlinjer" för hur många ggr man ska känna bebisen när den har en mindre aktiv dag tro?
  • Ninno
    pussgurkan86 skrev 2008-11-12 12:40:42 följande:
    min bebis är mycket lugnare nu än vad hon var tidigare. nu är det trångt också så jag förstår att hon inte kan sparkas som innan.
    vilken vecka är du i? Jag är i vecka 28 (29 imorgon) och vissa dagar är bebisen helt galen i magen hehe. Nu har hon dock varit lugnare i två-tre dagar så det är därför jag funderar lite. Jag misstänker ändå att min bebis "mindre aktiva" dagar skulle räknas som VÄLDIGT aktiva för andra. Har hört att många knappt känner bebis ens 10 ggr per dag. Jag känner henne ca 10 ggr i timmen om inte mer.
  • DorisB

Min bebbe är olika aktiv olika dagar. H*n var väldigt aktiv ett tag och blev sedan väldigt mycket lugnare - först blev jag orolig. Men nu har jag insett att bebben gick från en position i magen till att nu snurra rundor hej vilt. Beroende på position så känns det mer eller mindre Är i v.30.

Man säger att om man inte känner bebisen på ett dygn så ska man kolla upp det. Sedan ska man ta hänsyn till att ju större de blir desto mindre manöverutrymme har de och då förändras deras rörelsemönster (minskar pga platsbrist).

• Pildi

Nino, så har det varit för mig under hela graviditeten. Oroa dig inte gumman!

• Sara 07

Nino: Du måste hitta ett sätt att förhålla dig till din oro.
    Jag är också orolig av mig, men nånstans måste man börja slappna av och lita på att allt är bra. Bebisarna, precis som vi, är individer och ibland är vi piggare, andra gånger tröttare etc. Tänk på allt vi kan oroa oss över när de är ute... Det tar liksom aldrig slut. Jag menar inte att det är lätt, men jag tror att det är nödvändigt om man inte ska gå under av all oro för sina barn.

• Ninno

Sara 07 skrev 2008-11-12 13:02:59 följande:

Nino: Du måste hitta ett sätt att förhålla dig till din oro. Jag är också orolig av mig, men nånstans måste man börja slappna av och lita på att allt är bra. Bebisarna, precis som vi, är individer och ibland är vi piggare, andra gånger tröttare etc. Tänk på allt vi kan oroa oss över när de är ute... Det tar liksom aldrig slut. Jag menar inte att det är lätt, men jag tror att det är nödvändigt om man inte ska gå under av all oro för sina barn.
    nä det är klart att det skulle va skönt att inte oroa sig men jag har redan insett att det inte kommer hända :) Bara undrar vad bebisen håller på med när hon ena dagen är fullkommligt galen i magen och andra dagen är helt "slö" enligt mig själv iallafall
  • Ninno

sen hjälper det ju inte heller att min BM säger att man ska känna bebisen lika mkt varje dag. tyckte det lät så konstigt att jag var tvungen att fråga här...kan ju inte va möjligt menar jag

• Mollie77

Jag har känt regelbundna sparkar sista veckorna...ungefär lika mycke(nja när jag tänker efter så nån dag lite mindre men ändå så pass mycke att de känts ok)Men i går så kände jag i stort sett ingenting o i natt inget...

Så var till förlossningen i dag o då har den ändrat sig o har huvudet där fötterna legat o sparkat innan därav att jag upplevt att de inte kännts nåt....eller nu känns de mindre men allt var ok,

Svar på tråden Har era bebisar också mer/mindre aktiva dagar när det kommer till sparkar/rörelser?