• Flägg

Pipande ljud vid andning och svartnar för ögonen?! Nån som vet?!

Min sambo har haft som ett pipande ljud när han andas hela helgen och fram till igår, och idag har det blivit värre. Det svartnar även för ögonen ibland. Vet någon vad det kan vara? Vi väntar på att VC ska ringa upp..

• Svar på tråden Pipande ljud vid andning och svartnar för ögonen?! Nån som vet?!
  • Intelligenti pauca
    Flägg skrev 2008-11-12 12:54:18 följande:
    Min sambo har haft som ett pipande ljud när han andas hela helgen och fram till igår, och idag har det blivit värre. Det svartnar även för ögonen ibland. Vet någon vad det kan vara? Vi väntar på att VC ska ringa upp..
    Ja då får ni nog höra efter vad VC säger.Går inte att ens spekulera i detta.
  • molly 81

Det låter som astma. Just det där pipande nät han andas är ett vanligt tecken. HAr han svårt att andas med?!

• Flägg

molly 81 skrev 2008-11-12 12:56:22 följande:

Det låter som astma. Just det där pipande nät han andas är ett vanligt tecken. HAr han svårt att andas med?!
    Han har svårt att andas ibland, och hostar. Har även hostat lite blod. Men han har inte astma, kan man få det bara sådär?
  • Intelligenti pauca
    Flägg skrev 2008-11-12 12:58:51 följande:
    molly 81 skrev 2008-11-12 12:56:22 följande:
    Han har svårt att andas ibland, och hostar. Har även hostat lite blod. Men han har inte astma, kan man få det bara sådär?
    Avvakta istället sjukvårdspersonalens svar
  • Flägg

Intelligenti pauca skrev 2008-11-12 13:00:10 följande:

Avvakta istället sjukvårdspersonalens svar
    Han har pratat med sjukvårdsupplysningen och dom sa att han borde söka vård inom en timme. FÖr det kan bli så att det pipandet inte försvinner efter ett tag som det gör nu.
    Men han jobbar och är så jävla envis!
  • Intelligenti pauca
    Flägg skrev 2008-11-12 13:01:57 följande:
    Intelligenti pauca skrev 2008-11-12 13:00:10 följande:
    Han har pratat med sjukvårdsupplysningen och dom sa att han borde söka vård inom en timme. FÖr det kan bli så att det pipandet inte försvinner efter ett tag som det gör nu. Men han jobbar och är så jävla envis!
    Ja då har han fått ett val.
  • Flägg

Intelligenti pauca skrev 2008-11-12 13:03:19 följande:

Ja då har han fått ett val.
    Jajo.. Men jag tänkte mer om det var nån som hade nån idé istället.. men men
  • Intelligenti pauca
    Flägg skrev 2008-11-12 13:04:41 följande:
    Intelligenti pauca skrev 2008-11-12 13:03:19 följande:
    Jajo.. Men jag tänkte mer om det var nån som hade nån idé istället.. men men
    Som jag sade tidigare..och vad hjälper ideér? Om han inte vill ha hjälp?
  • Flägg

Intelligenti pauca skrev 2008-11-12 13:05:58 följande:

Som jag sade tidigare..och vad hjälper ideér? Om han inte vill ha hjälp?
    Han ska ju få hjälp, han väntar ju på VC. :S
  • molly 81

Jag fick min astma som 16 åring. vart helt frisk innan.
    Och nej jag ställer ingen diganos, men TS undrade lite ju. Och Vc är kontaktad! Klart det är ok att fråga här då!

Just pipandet är vanligt vid astma, att det svartnar kan kanske bero på att han inte syresätter sig ordentilgt..

• Puls

Röker han?

Det låter som om han inte syresätter sig ordentligt.
    Så där var det för mig innan jag slutade röka, då konstaterades efter ett prov att jag hade bara hälften av min lungkapacitet kvar.

Just det där pipandet och att det svartnar för ögonen, det kan det göra nu också när jag behöver mer syre än vanligt.
    Gurglar det om honom när han ligger ner?

• Flägg
    Puls skrev 2008-11-12 13:19:43 följande:
    Röker han? Det låter som om han inte syresätter sig ordentligt.Så där var det för mig innan jag slutade röka, då konstaterades efter ett prov att jag hade bara hälften av min lungkapacitet kvar.Just det där pipandet och att det svartnar för ögonen, det kan det göra nu också när jag behöver mer syre än vanligt. Gurglar det om honom när han ligger ner?
    Nej han röker inte, men han snusar.
    Gurglar.. nae.. Inte vad jag har hört.
  • Puls

Ok, vad skönt.
    Snusa är väl inte heller världens smartaste grej.
    Men det påverkar inte lungorna som cigaretter gör.

Hoppas ni får veta vad det kan vara.
    Och att det inte är något allvarligt.
    Berätta gärna får vi höra hur det går.

Svar på tråden Pipande ljud vid andning och svartnar för ögonen?! Nån som vet?!