Vår dotter har dubbla urinrör och dubbla njurbäcken .. LÅNG ts
och har sedan 3 månaders ålder gåt på förebyggande medicin så att hon inte får njurbäckensinflammationer .
Det hela började med en UVI och idag snart 2 år senare ska lillplutt på sin sista undersökning den 24 November innan de bestämmer sig för operation .
Hon skall då sövas och de skall undersöka hennes vänstra njure och urinrör etc för att se vad som behövs göras .
Vi har varit på åtskilliga undersökningar , MAG 3 , röntgen , ultraljud osv och vad som ansågs i början vara " ingenting och super vanligt " har nu bidragit till 4 njurbäckensinflammationer och ärr på vänstra njuren .
Hon har fått pröva olika sorts antibiotika och tom blivit resistent mot en medicin .
- Hennes vänstra njure mår verkligen inte bra - sa de i det senaste samtalet .
Jag blev alldeles kall inombords och ville bara skrika : Där ser ni !! Ni skulle ha lyssnat för 2 år sedan ... Döskallar Men det gjorde jag inte såklart .
Jag vet att de är kompententa och gör så gott de kan .. men jag blir ändå arg och ledsen och OROLIG för vad komma skall .
Min fråga är : Är det någon som har liknande erfarenhet gällandes hennes njure och urinrör/bäcken ?
Vad kan jag/vi förvänta oss ....
Jag är också orolig för att de ska söva henne denna gång - samtidigt som jag är glad att det blir gjort och vi kanske får något svar snart . Ovissheten är värst .
Finns det risker med att söva ett litet barn ?
Tacksam för alla svar
/Mia m familj