• Krabbolina

Dean Koontz

Någon som vet vad böckerna om Christopher Snow heter? Och vilken ordning ska man läsa dem i?

• Svar på tråden Dean Koontz
  • Saza

Googla

Wilma 051013 Milo 080916
  • Krabbolina
    Saza skrev 2008-11-12 14:16:53 följande:
    Googla
    och det har jag gjort. Funnit två titlar men jag har för mej att det är tre.
  • Dino78

Fånga natten och Frukta ingenting är de två jag kan komma på. Hoppas du kan två andra titlar för då har du alla tre

DIF i själ och hjärta
  • Dino78

Fast nu när jag kollar länken du fick (trilogin heter ju Moonlight) så heter den alltså RIDE THE STORM. Finns kanske inte utgiven än?

DIF i själ och hjärta
  • Josephine

Jag har 9st av hans böcker, tror inte att man behöver läsa böckerna i någon ordning. Men man märker att hans älskade hund följer böckerna. Hans gula golden.

• Josephine

Skymningögon
    Frukta ingenting
    Nattens ögon
    Väktare
    Trasdockan (inge bra)
    Överlevare
    Främlingar
    Viskningar
    Sekten

• Dino78

Josephine - Hans böcker behöver inte läsas i nån ordning men han har skrivit några som ska läsas i ordning. Dels böckerna som TS nämner, om Christopher snow och sen finns även böckerna om ODd Thomas som oxå ska läsas i ordning. Eller bör läsas i odrning.

Helt OT så tycker jag Psykopaten är hans bästa bok! Men jag älskar alla böcker (håller dock med om att Trasdockan är lite sämre...)

Till TS:
    ordningen på Moonlight-böckerna är Frukta Ingenting, Fånga natten och sen den här Ride The Storm.

DIF i själ och hjärta
  • Krabbolina
    Dino78 skrev 2008-11-16 16:21:40 följande:
    Josephine - Hans böcker behöver inte läsas i nån ordning men han har skrivit några som ska läsas i ordning. Dels böckerna som TS nämner, om Christopher snow och sen finns även böckerna om ODd Thomas som oxå ska läsas i ordning. Eller bör läsas i odrning. Helt OT så tycker jag Psykopaten är hans bästa bok! Men jag älskar alla böcker (håller dock med om att Trasdockan är lite sämre...) Till TS: ordningen på Moonlight-böckerna är Frukta Ingenting, Fånga natten och sen den här Ride The Storm.
    verkar inte som om Ride the storm finns utgiven ännu.
  • Dino78
    Krabbolina skrev 2008-11-16 16:51:17 följande:
    verkar inte som om Ride the storm finns utgiven ännu.
    Nej, jag fattar det som att den kom ut sent till och med på engelska.
    DIF i själ och hjärta
  • Krabbolina
    Dino78 skrev 2008-11-16 16:52:03 följande:
    Nej, jag fattar det som att den kom ut sent till och med på engelska.
    jag får väl läsa de andra två först!
Svar på tråden Dean Koontz