Kan man få en snygg kropp utan styrketräning ?
Om jag försöker gå ner 10-15 kilo till runt BMI 21, tror ni jag då kan få en riktigt snygg kropp utan att träna styrka. Jag kör konditionsträning
Om jag försöker gå ner 10-15 kilo till runt BMI 21, tror ni jag då kan få en riktigt snygg kropp utan att träna styrka. Jag kör konditionsträning
Du går ju ner i vikt och får en mer atletisk kropp/slankare med konditionsträning men du får inga synliga muskler direkt.
Vad är en snygg kropp? Är man smal och ser sund ut tycker jag att man är snygg. Dock gillar jag inte synliga muskler. Så mitt svar på frågan är självklart "ja" medan nån annan säkert hävdar att styrketräning måste till.
Det ger ju bättre resultat om man varierar sin träning.
och om det är synliga muskler du vill ha så ska du styrketräna.
men bara varannan dag.
Jag menar fast kropp utan fladder (volanger ) , men kanske inga synliga muskler..
Det beror ju på hur din kropp ser ut från början. Har du knappt några axlar men breda höfter så kan du med hjälp av styrketräning få lite bättre proportioner.
Jag har aldrig styreketränat men har en riktigt fin kropp ändå. Har ett BMI på ca 19-20 och fick barn för 1,5 år sedan.
Däremot så håller jag med ovanstående att det beror ju på hur du vill se ut. Jag tycker det är snyggt att vara fast i kroppen, kanske inte så att muskler syns men för att bli fast krävs viss styrketräning. Något jag planerar att göra....hehe....men som aldrig blir av.
Min dröm är att få bli smal igen som jag en gång var. Nu går jag entimmas powerpromenader fyra gånger i veckan och gör kanske 50 situps efter det.
Har också börjat med lågkolhydratkost och slutat med socker så mycket det går. Nu hoppas jag att bli av med fladdret runt magen och ridbyxlåren.
Anonym (en till) skrev 2008-11-12 14:22:59 följande:
Köp senaste numret av "I form". Där hade de mycket tips om träning. (Eller kolla på deras hemsida).
köp vikter att ha runt vrist och handled när du går. helt plötsligt tränar du samma sak som förr fast med motstånd vilket gör det jobbigare och benen kommer bli mer muskulösa. dock ej kanke synliga. huden kan dra ihop sig i upp till sju år. så även om du är lite sladdrig efter att du rasat i vikt behöver inte det betyda att det inte kommer strama upp sig.
Anonym (hjälp!) skrev 2008-11-12 16:02:42 följande:
Hmm Tack för tipset. Det kanske jag ska prova. Hur tunga ska de vara då - inte mer än nåt kilo eller ?