• pippi L

någon arbetar på veterinärklinik ?? veterinär ,djurskötare ??

Hur sjutton utbildar man sig till djurskötare!!! Ni som arbetar som detta får gärna göra inlägg eller någon veterinär med erfarenhet !!!

Jag bor i stockholm med mina 3 barn och man. skulle sååå hemskt gärna vilja skola om mig och börja arbeta som djurskötare med inriktning på hund/katt. Den enda utbildningen för vuxna tycks vara i Skara innebär detta att man inte kan omskola sig till djurskötare om man inte kan flytta till skara ?? Jag önskar få lite inlägg på hur man skulle kunna göra. Någon som arbetar på veterinärklinik i dag och kan berätta ???

• Svar på tråden någon arbetar på veterinärklinik ?? veterinär ,djurskötare ??
  • dextrosol

det kan du ändå!!!
    Jag praktiserade mig till det men då får man räkna med att jobba i ett halv år gratis!
    Du kan ju välja att gå skara men det skulle aldrig jag göra.
    Man får mer betalt men det är svårt att komma in och tar ju två år så...

• pippi L

Ja skaras utbildning blir nu 3 år så det är långt !!! Vart har du praktiserat ?? Var det svårt att få någon plats ?? Jag uppfattar det som att de inte gärna tar in någon om man inte har studerat innan ??

• dextrosol

nej många eller alla som jag vet om ta emot ett par praktikanter åtgången.
    först är man praktikant i ett halv år sedan provanställd i ett halv år och efter det så får man veta om man får fast eller inte. Jag själv jobbade med det i ca fyra år..men har tröttnat på det..
    vill studera till socionom när jag inte är mammaledig längre.

Svar på tråden någon arbetar på veterinärklinik ?? veterinär ,djurskötare ??