• salamanca

Exakt hur många dagar är det man säger man är gravid?

Som rubriken låter

• Svar på tråden Exakt hur många dagar är det man säger man är gravid?
  • raspberryrevolution

280 dagar, 40 veckor

• NiniMe

Jag har hört att en grav ska vara 40+2....

To All Y Bitches Talking Behind My Back, ThankS 4 Making Me The Center Of Your WORLD
  • MansonDust

Enligt grav-kalendern är det 280 dagar.

Vi väntar på vår Trea (v. 31) ♥ BF 9 Jan -09
  • salamanca

Ok, tack!
    Då är det 280 dagar från ägglossning?

• Kaxmaja
    salamanca skrev 2008-11-12 15:51:48 följande:
    Ok, tack!Då är det 280 dagar från ägglossning?
    nej 280 från sista mens första dag
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Samuel ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • salamanca

Ok, jag menar om man känner till när man hade ägglossning.

• Kaxmaja
    salamanca skrev 2008-11-12 15:56:26 följande:
    Ok, jag menar om man känner till när man hade ägglossning.
    när du har äl är du ca på dag 14 av graviditeten. Graviditeten börjar räknas innan du blir gravid
  • NiniMe

Alltså jag har fått höra att om man vet exakt när man blev gravid så ska de tydligen vara 40 veckor och 2 dagar man e gravid men jag kan inte säga om de e räknat från äl eller befruktningen

To All Y Bitches Talking Behind My Back, ThankS 4 Making Me The Center Of Your WORLD
  • Kaxmaja
    NiniMe skrev 2008-11-12 16:00:12 följande:
    Alltså jag har fått höra att om man vet exakt när man blev gravid så ska de tydligen vara 40 veckor och 2 dagar man e gravid men jag kan inte säga om de e räknat från äl eller befruktningen
    Här i Norge räknar man att BF är 40+2 ioch att man är gravid i 282 dagar. De e lite olika från land till land
  • Glamrockare

Egentligen är det rätt ovessentligt om det är 280 dgr eller 282 de har en tendens att titta ut när de vill o väldigt få barn föds på BF.

Min son kom 2 veckor för tidigt.

• NiniMe
    Kaxmaja skrev 2008-11-12 16:01:32 följande:
    Här i Norge räknar man att BF är 40+2 ioch att man är gravid i 282 dagar. De e lite olika från land till land
    aha :)
  • salamanca

Jo, jag vet hur man brukar räkna. Blir bara tokig av alla olika sett...
    Man blir ju alltid flyttad i början. Har bf nu på lördag. Enligt sista dagen mens först den 20:e.
    Tänkte därför att eftersom jag VET när jag hade ägglossning & jag vet dag så skulle jag vilja se själv vilken dag det blir.
    Sedan tittar ju lill killen såklart ut när han har lust.....=)

• Kaxmaja
    salamanca skrev 2008-11-12 16:09:44 följande:
    Jo, jag vet hur man brukar räkna. Blir bara tokig av alla olika sett...Man blir ju alltid flyttad i början. Har bf nu på lördag. Enligt sista dagen mens först den 20:e.Tänkte därför att eftersom jag VET när jag hade ägglossning & jag vet dag så skulle jag vilja se själv vilken dag det blir.Sedan tittar ju lill killen såklart ut när han har lust.....=)
    Med sonen visste jag när jag hade äl pga ältest.
    Enligt ältesten skulle BF vara 18 mars
    Enligt UL 12 mars
    Han föddes 7 mars
  • salamanca

Max kom i fredags! =)
    Jag & maken har blivit föräldrar =)

• Kaxmaja
    salamanca skrev 2008-11-17 17:03:52 följande:
    Max kom i fredags! =)Jag & maken har blivit föräldrar =)
    grattis
  • Saffy

Min bm sade igår att man är gravid 39+6 v. Men hon sa också att mätningarna gjordes för så länge sedan, så de kanske inte är tillförlitliga längre. Och ingen vill dra igång detta enorma projekt att samla in all data för att fastställa exakt hur länge man är gravid idag.

Svar på tråden Exakt hur många dagar är det man säger man är gravid?