• styvmamma

Förstår inte riktigt.....

Min sambo har två barn sedan tidigare. Nu bor pojken hos oss o är hos mamman varannan helg. Tjejen som är yngst bor varannan vecka. Tjejen visar tydliga tecken på att hon inte är ett barn som passa til att bo varannan vecka. Hon blir stressad,förvirrade o väldigt okoncentrerad. Pratade med mamman idag o nämde detta. Hennes svar var : hon får vänja sig för hos mig kan hon inte bo mer o jag vill då inte släppa mer dagar till er. Men hur kan man säga så? För min del får hon gärna bo hos oss, allid. Bara hon mår bra. De e väl viktigast ? Eller? Jag förstår inte hur hon som mamma kan säga så när jag som bonus vill ha henne mer här.....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-13 21:46
    Kan lägga till att hon o jag pratar o har väldigt bra relation. Däremot pratar inte pappan o mamman med varandra då dem jämt bråkar. Klart e de deras barn o deras sak. men om jg inte pratar med mamman. vem ska då göra de o hur mår barnen då?

• Svar på tråden Förstår inte riktigt.....
  • phillipha

Låt pappan till barnet ta en disskusion först med mamman och sen med familjerätten..

• fam kaos

Men varför är det alltid styvmammorna som dikuterar med biomamman, varför kan de inte lämna den biten till PAPPAN?? Barnets boende angår främst FÖRÄLDRARNA.

• S vali s

Hur barnets tid/boend ska fördelas mellan föräldrarna är en fråga mellan just föräldrarna och ingenting "bonusföräldern" bör lägga sig i...

Den late får brått när det blir kväll
  • ilbiz

Har inte du skrivit i tidigare trådar där du har berättat om att det finns vissa svårigheter mellan dig (dig och din sambo) och biomamman? Eller tar jag miste nu? Jag tänker om det är så här, att biomamman och du inte har en jättebra relation så kanske det är bäst att biopappan tar diskussionen.

• Zaria

fam kaos skrev 2008-11-12 21:45:14 följande:

Men varför är det alltid styvmammorna som dikuterar med biomamman, varför kan de inte lämna den biten till PAPPAN?? Barnets boende angår främst FÖRÄLDRARNA.
    Undrar jag med
  • Plärtan

Klart att det är barnets välmående som är det viktigaste, men jag förstår att hon som mamma inte vill lämna ifrån sig sin dotter mer än vad hon gör. Och hon har faktisk rätt att vara hos pappa också.

Tror flickan vänjer sig om ni ger det lite tid.

• lillam82

Tycker din kille skall sätta sig ner med dotter o prata o få reda på vad det e hon vill... hon kankse vill göra som sin bror o bo hos er mer då får väl föräldrarna ta det el så får man dra det till familjrätten.. tycker barnen skall få bestämma var dem skall bo..
    Hoppas det löser sig på bästa sätt

• Fröken Vennberg

jag tycker att ni verkar ha lite negativ inställning till styvföräldrar här. tråkigt. så länge allt sker med barnen i fokus så spelar det ingen roll vem det är som talar. tycker jag. varför är inte dom andra barnen hos mamma varannan vecka längre? hur länge har hon varit varannan vecka? hur gammal är hon?

• Äppelskrutt

Jag tycker du verkar vara en helt underbar styvmamma att ha....Tycker mest styvmammor här på FL klager över jobbiga bonusbarn som de inte vill ha att göra med...Och visst är det lika mycket din sak som din sambos att ta detta med biomamman, ni är ju en familj nu och det är ju jättebra att du försöker göra det som är bäst för flickan.....Fler borde vara som du!! Lycka till!

• styvmamma
    Svar på #8
    Hej. Pojken(9år) har väl mer eller mindre alltid bott hos oss då han inte kan bo hos mamman för dem bara bråkar. Han ringer hem till mig.. ber mig hämta honom gför han vill inte vara hos mamma längre. da har han varit där knappt 24 timmar. Skit jobbigt att stå på andra sidan luren o säga att han ska vara hos mamma.... grät som en liten en sist han ringde o skrek i luren att han skulle hem till mig NU.....

Tjejen (6år) har bott mer hos oss innan men nu bot hon varannan vecka. De går bra för hon e tjej. Får göra osm hon vill för hon e mammans prinsessa. Trots de e de jag som altid får göra alla stora saker med henne...läkarbesök, inskolning i förskolan, tandläkare, utvecklingssamtal mm

En lång o tråkig historia. Allt jag vill är att barnen ska må bra....Alla barnen vare sig de e mina eller min sambo....
Svar på tråden Förstår inte riktigt.....