Har man ansvar att hjälpa sina vuxna barn?
Någon mer vuxen som är ledsen över att era föräldrar flyttat ifrån er hemtrakt?
Jag är en småbarnsmamma som bor kvar i min hemstad, medan mina föräldrar sedan jag blev vuxen valt att flytta härifrån. De var inte tvungna att flytta pga jobb eller så utan ville bara flytta. De förverkligar, så vitt jag förstår, ingen gammal dröm i staden där de bor nu utan lever typ på samma sätt som de skulle göra här i vår stad - förutom att de sällan träffar barn och barnbarn eller sina egna gamla föräldrar. De skulle lätt kunna flytta tillbaks om de ville.
Jag är så besviken på att de inte vill prioritera att bo nära oss och träffa sina barnbarn i vardagen, vara barnvakter o.s.v. Saknar så att träffa dem och fika spontant en söndag eller så.
Jag kan rentav känna att det är lite taskigt av dem att lämna barn och barnbarn och gamla föräldrar i sticket. Själva hade de ju hur mycket hjälp som helst från min farmor och farfar och mormor och morfar.
Någon mer som känner så här?
Ska man berätta hur man känner?
Har man rätt att ställa krav på sina föräldrar när man är vuxen? Själv drömmer jag ju om att flytta till Spanien när mina barn är stora. Det måste jag ju få göra om jag vill. Vad tycker ni?