• bulleiugnen84

minifom droppar...

Jag har köpt Minifom droppar då min dotter har VÄLDIGT mycket gaser i magen.. Så nu undrar jag om man ska ge 10 droppar vid varje måltid, eller en gång om dagen? Har förövrigt slutat med semperdropparna då min BVC sköterska tyckte det var dumt att ge båda två.

Tacksam för svar! MVH Marika

• Svar på tråden minifom droppar...
  • Tussen 2008

Jag försöker att komma ihåg Minifomen innan varje amning men glömmer det ibland Men det var tydligen okay att ge henne Minifom-dropparna 4 ggr om dagen ifall man skulle råka glömma

• J71

Du ska ge dem vid varje måltid!
    Lycka till!

• jenn79

Har du provat sempers magdroppar De behöver man bara ge en gång om dagen (bra för mig som annars glömmer)

Dotter 051211 och Son 080428
  • libanesgudinnan

jag gav henne både miniformdroppar o sempersmagdroppar men nu ger jag henne miniformdroppar jag ger henne 20troppar för varje målitid jag tycker det hjälper nu tyckte inte det hjälpte med 10st jag rådfrågade dokon på BVC när jag var där på efterkontrol för henne då sa hon att det inte va något falit eller skadlit det tar bara bort det onda i  magen så 20droppar varje målit så är hon bra ..

• MissLillan

ger också minson 20 droppar innan varje(!) måltid har gjort det i 4 veckor och glömde en gång i förgår och det märkes tydligt han skrek och krampade i 4 timmar innan all luft hade kommit ut! tyckte så synd om honom.

• libanesgudinnan

mm man är helt maktlös när dom har så ont   märkte också efter någon vecka att 20droppar giorde susen

• mammamuuuuu

Vill bara förmedla det min BVC sköterska sa om minifom, att jag hellre skulle ge semper för att det var nåt m minifom o det är därför den är förbjuden i Norge p.g.a vad det nu var...

Svar på tråden minifom droppar...