• Anonym

Svullen mage som ser ut som 7 mån graviditet utan att vara gravid

Har sen i våras gått upp ca 10 kg. Visst jag har träffat en man och det har blivit mycket god mat mm, dock inget onyttigt och vi äter sällan godis eller kakor. Blev steriliserad i maj, så jag är inte gravid och har mens som vanligt. Är ofta hård i magen men går på toaletten varje dag. Men vad kan det bero på att magen är så svullen??? Den är inte öm eller gör ont, bara stor. Nu har det blivit svårt att knäppa byxorna dä magen är i vägen. Brukar promenera mycket och har nu köpt ett gymkort. Någon mer än jag som har en svullen mage??? Vad kan det bero på?? Laktos?? Gluten?? Annan sjukdom?? Skall beställa tid till läkare tänkte jag... Några tips?? Eller är jag bara fet??

• Svar på tråden Svullen mage som ser ut som 7 mån graviditet utan att vara gravid
  • Hon den an0nyma sn0karen

Du skriver ju själv att du gått upp i vikt så självklart kan din svullna mage bero på detta. MEN , när jag fick barn för 4 år sedan började jag få sjukt ont i magen dagligen, svullen mage så jag sett gravid ut, toalettbesöken kunde dröja 1-1½ vecka mellan gångerna. Jag har haft krämper på nätterna osv. I sommras uteslöt jag mjölkprodukter av en slump under en vecka och hade inte ont längre, den svullna magen försvann. Jag tog ett glas mjölk och samma symtom kom deräkt tillbaka. Nu äter jag endast låglaktos produkter och mår BRA och magen är äntligen normal igen. Så prova utesluta laktos, se vad som händer blir det ingen skillnad prova gluten osv.

Slampa, en kvinna med samma sexuella moral som en man.
  • Anonym (sissa)

Min mage har också börjat se ut som en gravidmage, trots att jag inte gått upp i vikt. Har även börjat få ont i magen de senaste nätterna. Kan man utveckla mjölkallergi i vuxen ålder?

• Hon den an0nyma sn0karen

Sissa ja det kan man. Allergi och laktosintollerans kan komma när som helst i livet. jag trodde själv det bara var sånt som endast drabbade barn men tydligen är det inte så. Flera i min omgivning har blivit överkänsliga mot mjölk alla är vuxna.

Dom säger att det blir vanligare då vi egentligen inte ens är medande att dricka mjölk och att mjölken idag är inte vad den vara pga alla besprutningar osv.

Slampa, en kvinna med samma sexuella moral som en man.
  • Anonym

Har idag varit hos läkare som tagit alla möjliga prover. Han har ingen aning om vad det kan vara, men vi skall avvakta provsvaren så får vi se... Ingen mer som vet något?? Tips??

• Anonym (sara)

IBS? Jag har just IBS och blir grymt svullen om magen (ser inte klokt ut).

• PrettyGirl

Jag har fått divertikulit, började som förstoppningar o svåra smärtor på vä sida nere i buken. Har haft förstoppningar till o från i många år nu, o har pga det utvecklat tarmfickor. Ska göra en rtg d 17e o se om jag behöver opereras. Nu tror jag inte du har just de besvären som jag har, men så här har jag. Jag har till o från väldigt svullen mage numera, pga avföring o gaser. Jobbigt då jag haft ätstörningar sen tonåren o alltid har platt mage annars.

Jag får ta ett tarmreglerande medel som heter Laktulos o kommer att behöva ta det resten av livet för att få gå på toaletten, tyvärr.

Svar på tråden Svullen mage som ser ut som 7 mån graviditet utan att vara gravid