• Madeinheaven

Hur mycket tycker du man ska lägga på barnets present till barnkalaset?

Jag är nyfiken på hur mycket pengar du köper present för när dina barn ska på barnkalas.

Skriv också gärna varför du köper för just den summan. :)

Tack för svaret!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket tycker du man ska lägga på barnets present till barnkalaset?
  • 1891

Beror på vad de e för kön ungen ska till men min dotter e 7 bast o då hon går e blir oftast nåt grabbig leksak eller en riktig tjejig leksak. Pennor o målarblock funkar alltid till båda. Runt 100-200kr brukar de bli. Varför? Jo för leksaker o dyligt kostar så mycke.

• MajaLinnéa

50-100 kronor är lagom tycker jag.
    Här är det ofta så att två eller tre barn har kalas tillsammans, och då funkar det inte riktigt att köpa för 200 kronor till var och en. Att lägga 600 kronor på presenter tycker jag är alldeles för mycket!

• evaannelie

50-100 kr är alldeles lagom tycker jag. Jag har tvillingar som oftast går på samma kalas och de har alltid varsitt paket med sig när de ska på kalas så det blir ju lite pengar om det ska vara dyrare saker...

• Aaattans Marie

Vi föräldrar har gemensamt enats om att hålla ner ambitionerna lite så länge barnen är små i alla fall. Vi kör enkla kalas med mycket lek och leksaker runt 70 kronor.

♥ Oscar 030706 & Thea 071128 ♥ Fattig är den som ständigt önskar sig mer...
  • Söderböna

Vi har 100 kronor som riktlinje, men kan köpa billigare saker ibland om vi hittar bra saker. Ibland hittar man exempelvis böcker som brukar kosta betydligt mer än 100 kronor för bra bit under 100.

• Esmiso

50-60 kr. Sonen är 8 år. Varför den summan? Tja, det känns väl "lagom"...

• elektra1

50-100 kr, eftersom det blir många barnkalas.
    iallafall 12 om året. så det räcker  gott och väl.

• Stargirl

Vi brukar köpa ngt litet Lego Paket som kostar runt 150 kr.
    Men är det en mycket nära vän till barnen så köper vi för mer pengar. Men vanliga dagiskompisar runt 100-150 kr.

Sönerna är 5 och 7 år.

*~Bugaboo RULES~*
  • Tvåbarnsmorsan

50-100kr tycker jag räcker men är det nån släkting kanske man lägger på nån hundring!

Svar på tråden Hur mycket tycker du man ska lägga på barnets present till barnkalaset?