• Cicci1982

Hur får jag bort min tjocka bullmage???

Jag har tre barn varav den minsta är fyra månader. Mitt problem är att min mage har blivit så otroligt tjock, den är som en bulldeg och jag vet inte hur jag ska få bort den. Snälla hjälp mej med tips...

• Svar på tråden Hur får jag bort min tjocka bullmage???
  • Fam Lycke Svedberg

Gå raska promenader varje dag och efteråt gör du situps 10 i taget x 3. Du kan oxå ligga på ryggen, böjda knän, fötterna i golvet och göra situps på det viset, du drar liksom upp ändan tills du ligger som en bro.. 10 x 3

• Cicci1982

Tack för tipset. Hoppas det hjälper, är så trött på hur kläderna sitter

• Fam Lycke Svedberg

Vet, var likadan när jag fick mitt andra för 1 år sen och jag slet med morgonpromenader (de ger bäst resultat) innan sambon åkte iväg och direkt efter avslutade med situpsen, och kände hur jag fick bättre kondition för varje vecka(orkade gå snabbare) och hur magen fick arbeta. Jag gjorde detta till rutin och på köpet fick jag även avkoppling från allt och det gav mig krafter, blev ju piggare oxå.. När jag gått ner 5 kilo, ganska snabbt, så slutade jag för då visste jag att kroppen kommit igång, fått en rivstart och sen bara började leva sunt och utövade vardagsmotion, som det heter. Det är att ta trappor ist för hiss, ta korg ist för vagn, gå ist för cykla osv. Nu är jag 11 kilo lättare. Jag tycker det är viktigt att man skyndar långsamt för att kroppen inte ska bli lurad, så 11 kilo på 14 månader är jag jättenöjd med. Då blir det svårare i framtiden sen att gå upp i vikt (joja).
    Äntligen kan jag ha gamla kläder, men felet är att många jeans jag köpte då sitter löst nu och måste köpa ny garderob. Bland annat fick jag motivation av att köpa ett par as snygga jeans som var lite för små, men tro om jag blev stolt när jag tillslut fick på mig jeansen! Hade även en kalorie-räknare när jag gick mina promenader, det gav mig oxå bättre motivation. Plus kunde bättre kontrollera matintaget, liksom se hur många kalorier jag stoppade i mig och gjorde av med. Till lunch åt jag nudlar och smörgåsrån. Gjorde susen!

• Cicci1982

Det låter kanon. Kul att du gick ner så himla mycket, Hoppas jag oxå gör det. Jag har gått ner nästan allting på en gång med dom första barnen, men dat är mycket svårare nu. Men med dina tips ska det nog gå...

• Skorpan08

Använder du dessutom stavar när du går förbränner du mer.

• Fam Lycke Svedberg

Ja, hoppas. Lycka till!

• linjes

Fam Lycke Svedberg skrev 2008-11-13 10:40:58 följande:

Gå raska promenader varje dag och efteråt gör du situps 10 i taget x 3. Du kan oxå ligga på ryggen, böjda knän, fötterna i golvet och göra situps på det viset, du drar liksom upp ändan tills du ligger som en bro.. 10 x 3
    Hur gör man bästa situpsen?
  • Fam Lycke Svedberg
    linjes skrev 2008-11-13 14:08:33 följande:
    Fam Lycke Svedberg skrev 2008-11-13 10:40:58 följande:
    Hur gör man bästa situpsen?
    Den bästa är egentligen på gymmet, för där gör man situps på en bänk så man halvsitter upp och arbetar bäst magen.
    Men för hemmatips: Ligg på rygg, med böjda knän, benen lite isär, fötterna fast i golvet och ryggen måste vara fast i golvet... och därifrån kan du göra två alternativ, det ena; ta händerna bakom nacken och gör situpsen med hjälp av MAGEN låt bara händerna vara ett stöd för nacken.. gör 10 i taget x 3 allså att man andas ut nån minut och kör igen.. 3 gånger 10 situps.. Det andra alternativet är att du har samma liggställning men att du drar dig upp med hjälp av rumpa och mage och stödjer dig med dina armar i golvet, men att det är rumpa och mage som jobbar, när du har kroppen jämn så att säga i luften går du ner igen och så upp och så ner och så upp..
    Finns även en lättare variant, mindre ansträngande; ligg på rygg ha ända och rygg fast i golvet och upp med benen i luften samtidigt som nacken lite, typ så att du bara har ryggen och rumpan kvar i golvet om du förstår.. Så håller du kvar ben+ nacke i luften 10 sekunder, 10 gånger åt gången..
  • linjes

Fam Lycke Svedberg skrev 2008-11-13 14:23:58 följande:

Den bästa är egentligen på gymmet, för där gör man situps på en bänk så man halvsitter upp och arbetar bäst magen. Men för hemmatips: Ligg på rygg, med böjda knän, benen lite isär, fötterna fast i golvet och ryggen måste vara fast i golvet... och därifrån kan du göra två alternativ, det ena; ta händerna bakom nacken och gör situpsen med hjälp av MAGEN låt bara händerna vara ett stöd för nacken.. gör 10 i taget x 3 allså att man andas ut nån minut och kör igen.. 3 gånger 10 situps.. Det andra alternativet är att du har samma liggställning men att du drar dig upp med hjälp av rumpa och mage och stödjer dig med dina armar i golvet, men att det är rumpa och mage som jobbar, när du har kroppen jämn så att säga i luften går du ner igen och så upp och så ner och så upp.. Finns även en lättare variant, mindre ansträngande; ligg på rygg ha ända och rygg fast i golvet och upp med benen i luften samtidigt som nacken lite, typ så att du bara har ryggen och rumpan kvar i golvet om du förstår.. Så håller du kvar ben+ nacke i luften 10 sekunder, 10 gånger åt gången..
    Åh tack nu ska här göras situps
  • Fam Lycke Svedberg

Varsågod och lycka till!

Svar på tråden Hur får jag bort min tjocka bullmage???