• Lollo 79

Tilltagande trötthet i slutet av graviditeten.

Hej!
    Jag är i v 37+2. Jag har under den senaste veckan blivit tilltagande megatrött (hb 138). Jag kan sova dygnet runt ibland känns det som. Mycket funderingar kring förlossningen dyker så klart upp och en allmän oroskänsla sprider sig i kroppen emellanåt. Är det någon som känner igen sig? Hade varit skönt att höra hur andra har det i slutet av graviditeten./Lollo.

• Svar på tråden Tilltagande trötthet i slutet av graviditeten.
  • Greentea

hej. Jag är i vecka 38+2 och jag är super trött, sover iofs. ganska oroligt om nätterna nu, vaknar av drömmar, sammandragningar och att jag måste kissa 4gånger per natt... sen går jag upp vid 9 när sambon går till jobbbet äter frukost och lägger mig på soffan och slummrar till tills kl.13 typ, sen är jag som en zombie resten av dagen... ruskigt jobbigt, har ingen energi alls längre...

• Lollo 79

Tack för ditt svar! Trist att du är så trött men samtidigt skönt att höra att man inte är ensam om detta zombietillstånd! Jag sover oxå dåligt om nätterna pga av samma saker som du brottas med. Hur har din graviditet varit annars?

• pussgurkan86

är i v.37+6 idag och är också jätte trött. jag brukar gå och lägga mig vid 9 tiden på kvällen och vaknar vid 10-11 på morgonen. ibland vilar jag mig även på dagen när jag inte har något att göra.

Jag sover bra på nätterna och behöver inte gå upp för att kissa.

• sana70

Jag är vecka 38+6, är också trött för det mesta, vill gärna göra saker men orkar inte, det är normalt, kroppens sätt att förbereda sig inför tiden med bebisen.

• Greentea

Lollo 79 skrev 2008-11-13 12:20:24 följande:

Tack för ditt svar! Trist att du är så trött men samtidigt skönt att höra att man inte är ensam om detta zombietillstånd! Jag sover oxå dåligt om nätterna pga av samma saker som du brottas med. Hur har din graviditet varit annars?
    Jag har haft en bra graviditet annars, dock med krämpor som foglossning och mycket sammmandragningar sen v. 22 :) men annars så har jag en sprallig kille i magen som gärna får komma ut typ. NU
    Hur har din graviditet varit?
    Det jobbiga nu är att så fort jag aktiverar mig tex. går ut och shoppar eller dyl. så blir min mage stenhård och jag får grymt mycket sammandragningar och bli kissnödig hela tiden haha...så jag håller mig mest hemma nu....
  • Lollo 79

Majaellen: Usch, vad jobbigt med foglossningar. Det har jag lyckligtvis sluppit men dessvärre varit sjukskriven större delen av min grav pga illamående och sammandragningar (oxå sedan v 22, med ett akutbesök på gynmott pga kraftiga smärtor), inte så kul men inte mkt man kan göra förutom att vänta ut det.
    Har din slempropp gått? Den kan väl ha lite olika färger och utseende om jag förstått det hela rätt?!

• Greentea

oj, jag vet faktiskt inte om proppen har gått... isåfall har den gått i omgångar kanske..har din gått?

• Lollo 79

Nä, tror inte det, men den kan ju gå utan att man märker det.

• Lill Mamsen

Jag är i v.38 och har blivit väldigt trött den här veckan. Har varit pigg och gjort mycket här innan men nu börjar orken ta slut känner jag. Tidigare i veckan lämnade jag sonen på dagis och när jag kom hem somnade jag och sov i flera timmar. fastän jag lagt mig tidigt på kvällen är jag supertrött på morgonen.

• Greentea

hur går det för dig ts?
    Själv så är jag trööööttt hahaha.... 10dagar kvar till bf nu

• miss sixty1

trött som få här med =) BF om 9 dagar och har varit trött de 2 sista veckorna !

Svar på tråden Tilltagande trötthet i slutet av graviditeten.