• Sofne

Present till 60-åring?

Någon här inne vars far fyllt 60? Vi vet inte vad vi ska köpa! Är tre syskon och vi hade väl tänkt att lägga 500 kr var... Men på vad??? Han gillar whiskey, men det känns som att man alltid köper en flaska whiskey när han fyller... Har ni någon fantasi för våran är slut!

• Svar på tråden Present till 60-åring?
  • ebben

Vi köpte en flytoverall till min far i 60 års present.
    Han är o fiskar och så mycket.Om man druttar i hjälper den till så man håller sig flytande ett bra tag och håller värmen.
    Men din far kanske inte fiskar i fjällen,så då är det ju ingen bra present..........

• Mamma Ia

Min pappa är en gourmet som gillar mat och vin. Så till honom hyrde vi en vinrad i Frankrike under ett år!

Men kan ni inte bjuda ut er pappa på en fin middag? Då kan ni ju avsluta vid efterrätten/kaffet med en god whisky ?!
    Annars kanske det finns någon whiskyprovning han kan få gå på, plus att få en fin bok om whisky.

• Lady Namárië

Om han gillar whiskey är ju ett aternativ att titta in på www.mackmyra.se/. Där har de whiskeyprovningar och man kan tydligen köpa ett eget fat:

"I Mackmyra Reserve reserverar du ditt eget fat svensk maltwhisky. Du väljer inte bara recept och fattyp utan får också komma på årliga provsmakningar för att avgöra när du vill buteljera din svenska maltwhisky."

Jag vet inte vad det kostar att köpa ett eget fat, men en provning verkar gå på 450:-. www.mackmyra.se/provning/ . Sedan beror det förstås lite på vart ni bor, men ni skulle kanske kunna kombinera provningen med en resa?

• Flox

Min sambos mamma fyller 60 år i morgon. Alla syskon har lagt ihop och skall skicka iväg henne med sambons pappa på en slottsweekend i Skåne, där frukost och middag och grejer ingår, kan ju vara kul, när de vill åka får de välja själva.

• Sternentier

jag tror jag stjäl whiskytipsen
    min far fyller år snart, och han är tokig i fin whisky

• JsN

Vi har lagt ihop till teaterbiljetter till oss allihop. Dvs pappa får inte bara biljetter till en föreställning vi tror han vill se utan det blir en aktivitet för oss alla. Vi tänkte kombinera med middag hemma hos någon av oss (om inte pappa tycker att han vill bjuda på middag när han för en gångs skull har alla sina barn med respektive samlade, det är inte så ofta vi lyckas vara på samma ställe alla samtidigt)

Svar på tråden Present till 60-åring?