• jeanettte

p-stav - kostnadsfråga

jag har p-stav, är inne på min andra omgång och ska byta den nu i dec (dvs har haft den 2 ggr nu = 6 år) och sist sa dom att efter 25 kostar det runt 1000 lappen men igår när ja ringde och bokade tid sa hon att det kostade 1046 kr?!

vad betalar ni där ute? Jag är 22

• Svar på tråden p-stav - kostnadsfråga
  • mimi85

betalade 1050 för min.. satte in för en vecka sedan..

• Anonym

Det är lite olika från kommun till kommun.

Jag är 21 och bor i Södertälje kommun och jag betalade 60 kr för min medans min kompis som bor i en kommun i Stockholm och är lika gammal som jag betalade 1050kr.
    Kolla upp i din kommun och i kommunerna runt omrking dig.

• jeanettte

okej men då kan det ju vara så att dom har höjt, inte så mkt att göra åt det faktiskt hehe ;)

• HHAANA

Jag ska bestämma idag om jag ska ha P-stav.. vågar jag sätta in en?

• jeanettte
    HHAANA skrev 2008-11-14 11:34:06 följande:
    Jag ska bestämma idag om jag ska ha P-stav.. vågar jag sätta in en?
    det är svårt o säga.. för vissa (mig t.ex.) funkar det jätte bra men för vissa (typ alla mina kompisar som provat) funkar det inte lika bra... blödningar i flera månader tänker jag främst på då... det är väl lite av en chansning antar jag... jag är 100 % nöjd med min men 4 av mina kompisar som haft har tagit ut den igen.
  • Anonym

Hej! Vart vänder man sig när man ska byta p-stav? Jag är 24 och är då tydligen föör gammal för ungdomsmottagningen :)

• Anonym
    Anonym skrev 2008-11-19 13:11:03 följande:
    Hej! Vart vänder man sig när man ska byta p-stav? Jag är 24 och är då tydligen föör gammal för ungdomsmottagningen :)
    Har ni någon SESAM-mottagning i din kommun? Annars är det barnmorskemottagning på din vårdcentral.
Svar på tråden p-stav - kostnadsfråga