Min tik vägrar kissa... vad är problemet?
Nu är det inte så farligt som rubriken låter. Men såhär ligger det till.
De senaste dagarna (vet inte hur långt tillbaka riktigt) så har min tik haft jätte svårt för att kissa.
Jag tänkte först inte på det, men då hon kissade inne i natt kom jag på att hon faktiskt kissar väldigt dåligt.
Så idag fick jag vara ute med henne i en halv timma innan hon kissade. Och då kissade hon inte allt för mycket. Men inte heller att det bara var några droppar.
Annars brukar hon börja promenaderna med att kissa och kissar ungefär 3-4 ggr på en kisspromenad (som är på ungefär 15 minuter)
När hon kissat inne var det en väldigt stor pöl..
Eftersom jag är lite osäker på hur mycket hon kissar nu, så tänkte jag hålla koll på henne idag och imorgon. Sen ringa till veterinären imorgon eftermiddag och fråga dom vad dom tror.
Vill först vara säker.. kan vara att jag bara oroar mig i onödan.
Har haft mycket att tänka på den senaste tiden och kanske inte tänkt på att hon satt sig för att kissa. Kanske bara är idag det är lite trögare. Vår andra hund vi hade, han hade perioder då han kissade mycket och perioder han kissade mindre.
Kan det vara så att vår tik bara har en mindre kiss period?
Hon har kissat inne förr. Så det är inget nytt. Hon är 1,5 år. Och ibland sover jag så tungt att jag inte vaknar av att hon vill ut och det kan ju vara så det var inatt..
Någon med tips? Hur vet jag om det skulle vara UVI?
Jag ringer veterinären imorgon om det fortsätter, vill bara se ifall det bara är jag som tror eller om det verkligen är så.
Skulle ni ringt till veterinären på en gång? Eller avvaktat som mig?