• EllaMa

Hårförlängning, nån?

Nu har jag suttit hela dan..mmm..hela dagen lång! Och försökt hitta nån som kan sy/fläta in mitt löshår. Gör ett sista försök här.

Hittar bara folk i sthlm som gör de. Finns de nån i västra götaland som skulle kunna hjälpa mig?

Har redan köpt löshåret så blev jätteledsen när hon som skulle göra de inte hörde av sig.

• Svar på tråden Hårförlängning, nån?
  • Helena Gordon

Måste du fläta? Du kan ju fixa det med hårlim annars?

• EllaMa

jag har haft de och tål inte de...och clips känns inte så kul..oroar mig för att tappa hela tiden. Har riktigt bäbishår så de sitter inte bra.

Nån som kan...?

• mm m

Tror det beror på lite vad manköpt för slags löshår alltså fästningen på håret. Jag har själv sytt in löshår i Eskilstuna kommer inte ihåg vad stället hette.

Tänk på att ta hjälp när du tar ur håret och gör det varsamt, med mycket balsam och LÅNT tid. Mitt hår blev väldigt slitet efteråt fick klippa bort närmare 2 dm.

Är lättare om du har någon hyfsat kunnig i din närhet och antagligen mycket billigare också

• Takhiza

Ring runt till olika frisörer och hör om de kan el. vet någon som kan. De rör ju sig i den kretsen

Att använda google innan du frågar är ett bra tipps.
  • EllaMa

sliter de när man flätar? hört att de ska vara de bästa. Min gamla klasskompis hade jämt de och var inga problem.

Yes! ringt frisörer och de kan inte eller vet inte.

Har försökt de mesta så undrar bara om de finns nån här inne som kan?

• Helena Gordon

www.rastahair.se/prislista.html (bodde du i trollhättan?)

Jo de slter mycket när man flätar. Har inte gjort det själv, men känner flera som gjort det och de tappade enormt mycket hår efter!

• mm m

Alltså själva flätandet sliter inte. beror på hur länge du tänkt att ha det i . Jag har väldigt grannt och lite hår så mitt är ganska skört med ena sidan blev helt enkelt avskavd och nött. Vilket är tråkigt när man sedan tar ur det.

Limma sliter vad jag hört ännu mer. Så flätorna i sig sliter inte på håret men tänk dig att de är i ungefär samma position hela tiden som du har löshåret i. skaver upp å ner.

Förstår du vad jag menar? På en del människor ser man att de ofta har håret uppsatt i hästsvans (när håret är utsläppt alltså) blir på ungefär samma vis. Vet inte riktigt hur jag ska förklara

• mm m

Förstår att du vill använda när du redan köpt hem håret. Känner några som jobbar som frisör och de råder till atta använd ringar som trycks ihop, sitter tydligen bra

• mm m

Har själv en omgång hår kvar men törs inte sätta i det nu när det äntligen börjat växa ut igen..

Lycka till

• EllaMa

ja, de är ju allt hår du ska ha tappat under tiden som du äntligen får bort när du tar ur flätan.

typ..risigt? Jag kommer nog trötta och så. men ska på fest, sen julafton och nyår. så behöver ju inte ha de länge, sen kan ja ju göra om de senare och låta håret vila.

har googla men finns inget

Jo, bor i trollhättan, vart hos henne som du länkade till och gjort rastaflätor. pratat med henne men hon gör inte sånt här.

• CottonCandy

rastahair.se står de under prislista

"Naturligtvis kan du komma med hår som du köpt själv" så de borde gå

• TheHeart

Vad är det för hår du köpt? Satte i löshår privat en gång och det blev som tagel efter 1 vecka. Gjorde det sen hos en frisör och var supernöjd. Mitt eget hår växte massor och fick vila så mitt eget hår är nu i bättre skick än någonsin. Hoppas du hittar nån kunnig, inte bra att mixtra själv. Good luck

• EllaMa

ja har gått frisörutbildng och haft löshår på alla sätt och vis. så jag vet och kan en del.

men jag behöver bara någon som kan fläta de på mig. annars får jag göra själv fast de blir större flätor

• EllaMa

cottoncandy- vi har skrivit om detta högre upp

• CottonCandy
    EllaMa skrev 2008-11-13 16:59:43 följande:
    cottoncandy- vi har skrivit om detta högre upp
    jo jag såg de men de e konstigt att hon onte gör de iomed att hon skrivigt att man får ta med eget hår. men men...

har du kollat på blocket?? eller allaannoser.se eller hur de stavas :) där kan man hitta massor som gör förlängingar å så
  • EllaMa

ja de har ja!

jag har kollat överallt

Svar på tråden Hårförlängning, nån?