• LillS

Hur bleka "mustasch"?

Jag har en liten "mustasch" på överläppen som har irriterat mig i många år nu (är inte gravid, så det beror inte på graviditetshormoner). Nu har jag funderat på att bleka den, eftersom jag just nu inte har råd att gå och få den permanent borttagen.

Nu undrar jag om det finns blekmedel att köpa som man kan använda hemma, och vad det isåfall kostar? Blir det bra resultat? Jag är ganska mörkhårig i övrigt, ser det konstigt ut om man kommer med en blek mustasch eller syns det inte så mycket?

• Svar på tråden Hur bleka "mustasch"?
  • Jennie Brunflo

Jag skulle ha vaxat bort den.
    Du kan köpa ett sånt där mustasch-vax-kit och göra det hemma. Det kostar inte mycket och går jättesnabbt.

Det är klart att om du bleker den så syns den allafall, om än inte lika mycket.
    Nackdelen är ju att du måste vaxa någon gång då och då.
    Min kompis hon vaxar sin läpp 2ggr/år.

Lycka till med vad du än väljer att göra.

• WithLove

kan du inte plocka med pinsett? (kan ju iof ta tid), sjalv tar jag bort med trad :D

• mirken

Hej Lills! Blek den! Jag har själv lite halvmörk muche, bleker den när jag tycker det behövs.Det finns blekningskit för ansiktet att köpa, kommer inte ihåg vad det kostar kanske 150 kr. Jag köpte för 3 år sen ca har fortfarande kvar fast jag bleker minst en gång i månaden!
    Nackdelen med att vaxa är att du inte kan vaxa om innan det växt ut ordentligt. Jag vaxar benen men dom kan man ju dölja under byxor när man väntar på full utväxt. Lycka till!

• Farelli

Det finns blekmedel som heter "Andrea" har du inte jättemycket funkar det utmärkt. Men har du ganska mycket utväxt tycker jag att du skall gå till en salong och vaxa överläppen kostar ca 200 kr...jag gör det ca 1 gång per halvår. Annars kan du oxå ta sån kräm som de har till "bikinihårväxt" det är lite mildare än det som man tar på benen följ bruksanvisning men du behöver inte ha i lika länge som "därnere" eftersom det oftast är mycket tunnare hår.

Lycka till!

• född 75

Hej jag tycker inte att du ska bry dig! Har själv liten mustach men det har alla mer eller mindre jag tror den blir värre om du vaxa den!Om du är gravid får du vänta men annars kan du ta bort den med laser om du störs mycket av den.Har själv tagit bort hår på bikinilinjen och på magen med hjälp av laser.Det gör ont är skit dyrt men det hjälper.

• penapöna

Jag tar bort den med hårborttagningscreme (är väl eg för benen), enkelt och snabbt, gör väl ungefär varannan vecka eller mer sällan. Ta absolut inte bort med pinsett, det stimulerar hårväxten och hårstrået blir grövre. Själv går jag på diatermi och tar bort hår på hakan, men låter det på överläppen vara kvar och tar med den där cremen, det gör så förbaskat ont att göra diatermi på överläppen.

Svar på tråden Hur bleka "mustasch"?