• Kamelians

Är det bara jag som blivit MINDRE hungrig?

Många säger att de blivit så hungriga i och med graviditet, men jag känner snarare tvärtom? Är inte sugen på något och tycker att jag blivit mindre hungrig?!

• Svar på tråden Är det bara jag som blivit MINDRE hungrig?
  • maribel

Jag är inte heller sugen på nå´t, äter mindre och inte mer. Är i v38 och har inte känt mig hungrigare någonsin men alla andra verkar bli hungrigare och äter hela tiden.

• Blommi

Samma för mig. Är inte alls hungrig längre. Mår inte illa eller så, men är bara inte hungrig. Är inte ens sugen på godsaker längre jag som var en riktig gottegris innan
    Är iofs bara i v6 så de hinner kanske ändrar sig

• Anna Panna 81

Jag ar i vecka 12 nu och kanner precis som du, ar inte speciellt hungrig och har tappat allt sug for sotsaker, har gatt ner ca 3Kg hittills. Arter mycket frukt och forsoker ata bra saker nar jag ater

• LuMa

Jag hade aldrig några sug heller när jag var gravid.
    Inte var jag mer hungrig än vanligt heller.. Åt som vanligt bara, lite mindre till och med.

• LillaFlingan

jag hade så¨i början med.. inget sug efter något alls.. möjligen salt..

nu i v17 känner jag mig SUPERHUNGRIG när jag e hungrig.. får nästan ont i magen för hungern är sååååå påtaglig.. :)

SÅ.. det kanske kommer för er med =)

• Kithara

Jag var jääääättehungrig de första 30 veckorna, men sen har det försvunnit, en på min föräldrakurs sa "Ibland glömmer jag bort att äta och kommer på det jättesent på kvällen." Då fattade jag inte hur hon kunde glömma bort, för jag själv var så hungrig hela tiden, men nu fattar jag. Antar att det är olika inte bara för olika kvinnor utan också i olika stadier av graviditeten? Barnet slutar ju ta lika mycket från mamman mot slutet så...

• Tingelina

Till v. 20 någonting så hade jag ingen aptit alls. Jag åt för att man ska äta, inte för att jag var hungrig eller sugen på något. Gick ner i vikt under första trimestern.

Meeeen, har gått upp det och mer under sista... Återfått aptiten också, äter som en gravid flodhäst.

Svar på tråden Är det bara jag som blivit MINDRE hungrig?