• LyckligaJäntan

Fråga ang. fiskleverolja

Läste på en tråd här om en omega-3-olja som heter Pikasol som man kan äta under graviditeten.
    Nu är jag precis hemkommen från apoteket,där dom kollade upp 3 olika omega-3(bl.a Pikasol),och det visade sig att ACO:s Omega-3 forte va det enda i kapsel-väg som det faktiskt står på att man kan äta när man är gravid.

Är ju i början av en graviditet (v 7),har ej barn sen tidigare och ska träffa bm första gången i december.

Ska man vara kinkig med detta? (vill ju framstå som lite duktig i bm ögon o äta både fiskolja och folsyra).
    Och hur är det med fiskolja,när ska man börja äta det?På en gång?

Ursäkta alla frågor,men jag är lite förvirrad

• Svar på tråden Fråga ang. fiskleverolja
  • LyckligaJäntan

*puff*
    Vill verkligen veta

• milli79

Hej!Naturläkemedel som tex Pikasol är testade o får enligt lag ej skriva att de är bra vid graviditet. Men det är ingen fara att ta dem. Annars kan du alltid kolla i hälsokosten o köpa Efanatal el likande som är speciellt framtaget för gravida/ammande. Ingen fara annars att ta de flesta märken i hälsokosten.

Det är inte fiskLEVERolja utan fiskolja. Fisklever olja innehåller höga halter A o D och finns knappt att få tag på längre.

Lycka till!

• LyckligaJäntan

He he,ja jag skrev fel,menade fiskolja.

Men när börjar man ta dom då?På en gång?

• milli79

=) förstod det! Ja du kan ta dem nu, även dem det står för gravida kan man ju ta t.om. som icke gravid så börja du när du känner för det. Ta med måltid o gärna mitt i för att slippa eventuella "fisk uppstötningar".

• LyckligaJäntan

Mm,fick den varningen av damen på apoteket,är illa nog med halsbrännan,he he.
    Tack för ditt svar

Svar på tråden Fråga ang. fiskleverolja