• happy2

Barn med Bältros!!

Hej!!
    Fick i dag bekräftat att min 3,5 åring har fått oturen att drabbats av bältros,, Ni som har haft barn med bältros hur har de mått osv,,

Anledning till varför de antagligen bröt ut på min lille kille är att han har nedsatt emunförsvar,, för när han hade vattkoppor så var de över hela kroppen så de missade man inte i första taget den gången,,

• Svar på tråden Barn med Bältros!!
  • happy2

Hmm ingen vars barn eller så som drabbats av bältros

• SaramedM

Puffar
    Tror det är väldigt ovanligt att barn drabbas av bältros

• Bei Bei

Visste inte ens att barn kunde få det.
    Kan tyvärr inte komma med några råd. Hoppas din lille kille blir bra snart.

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • emtono

Jag hade det själv när jag var 19, men vet inte om det är skillnad för barn hur dom mår osv, men det gör galet ont, var har han fått det?
    Har han fått medicin?

• happy2
    emtono skrev 2008-11-14 11:23:42 följande:
    Jag hade det själv när jag var 19, men vet inte om det är skillnad för barn hur dom mår osv, men det gör galet ont, var har han fått det? Har han fått medicin?
    De går som ett band med utslag från ena sidan av bröstet till halva rygge,, han har antagligen fått de pga att imunförsvaret har blivit så pass försämrat o släpp lös de vilande vattkoppviruset som i alla som haft vattkoppor i stort sätt har,,
    Barn blir oftast inte så dåliga som vuxna peppar peppar i allafall,, de är samma skillnad oftast att barn blir inte lika dåliga av vattkoppor än om de skulle få dem som vuxen, då blir man dålig,
  • Jess75

Hej gumman hörde igår att det var det krya på er och jag förstår att ni inte kommer på söndag.Kram kram

• happy2

puffar lite på tråden om de skulle dyka opp någon i ämnet

Just i nu läget mår min 3,5 åring relativt bra måste jag säga,, De som märks att han inte är riktigt ok förutom sina utslag är humöret,, han är väldigt arg o lättretlig,,men viss vem skulle inte vara de,, han säger inte att han skulle ha ont,,men jag vet av egen erfarenhet att man kan reagera som lättretlig o lite argare än vanligt,, Men annars så tycker jag han är lindrigt skonad måste jag säga av alla historer jag hört ang bältros,, Han skrek värre när han hade sina vattkoppor

Svar på tråden Barn med Bältros!!