• Mikah

Disneyland Paris

Någon som varit där och kan berätta vad man tyckte. Vi funderar på det till sommaren och barnen är då 8 år och 6,5. Två dagar hoppas vi ska räcka.

• Svar på tråden Disneyland Paris
  • Pyff

Nån som vet var man kan hitta paket till bra priser till Eurodisney?

Pyff på er!
  • Mikah

Vi ahr tittat på en bussresa som stannar i Paris och Euordisney i två dagar och sedan tar oss ner till Spanien i nån vecka tror jag det var. Det kostar oss 21 000 får två vuxna och två barn. Då ingår inträde och middag och frukost i Spanien. Finns på Scandorama.

• miliasmamma

Mikah - Även jag har funderat på ett sånt paket, fast hos resemakarn ( www.resemakarn.nu/index.asp&destid=82&intOpenID=113&catid=339&intopenid2=339 ). Känner du någon som varit iväg på den innan? Har ni åkt längre bussresor med barnen tidigare?

• Mikah

miliasmamma
    Nej, vi har aldrig åkt bussresor med barnen innan. Vi brukar åka ganska långt med bil i vanliga fall.
    Men man får väl ha med DVD,målarböcker och läseböcker och lite leksaker.
    Vad roligt att fler funderar på något sånt.

• mia maria
    Pyff skrev 2008-11-13 17:47:37 följande:
    Nån som vet var man kan hitta paket till bra priser till Eurodisney?
    www.sembo.se samt www.ving.se har paketresor till Eurodisney. Med Sembo kan man hitta skapliga priser, men det berormkt på hur nära parken man bor. Vings priser vet jag inte vad de ligger på riktigt...
  • Zazziz

Vi åkte en bussresa till Disneyland för några år sedan, barnen var ca 5 och 8 år då. Åkte med Ölvemarks och betalade runt 8000:-för hela familjen, då ingick 2 dagars entre till Disneyland och 3 nätter på hotell i närheten av parken (det gick shuttlebussar hela dagarna dit). Vi hade 4 hela dagar där nere så vi hann med en dag på Parc Asterix (rekommenderas!) samt en dag inne i Paris också. Det gick över förväntan att åka buss så långt med barnen!

Svar på tråden Disneyland Paris