• Anonym

Vid avhysning från lägenhet

Vid avhysning från lägenhet, är hyresvärden med då eller bara kronofogden? Jag tänker på om det bara är kronofogden som tömmer lägenheten och kanske inte vet vad som tillhör lägenheten eller inte.

• Svar på tråden Vid avhysning från lägenhet
  • Waldo

Vanligtvis vet man vad som tillhör lägenheten vid hyresobjket.
    Dvs vitvaror odyl.
    Men ja, en representant från hyresvärden ska vara med. Däremot har jag hört talas om fall där man bara är KFM och låssmed
    Om det avser en möblerad lägenhet måste isåfall hyresvärden vara med och kunna visa vad som tillhör denna

I de fall det finns barn med i bilden ska även soc vara med. Tyvärr händer detta inte alltid.

• Anonym

Tack för svar. Om hyresvärden måste vara med så borde dom väl sett att hatthyllan som hängde där inte tillhörde lägenheten? Hatthyllan som tillhörde lägenheten stod i förrådet.

• Waldo

Tja, det kan man ju tycka.
    En hatthylla brukar ju alltid tillhöra en hyresrätt, men många sätter ju upp egna
    Tror att det missats i hastigheten, inte att det var ett "medvetet" fel

• Anonym

Jag vet inte om det missats ännu. Har inte haft en tanke på det fören nu ikväll och blir skitorolig nu om det missats. Fick den i present av min svärmor.

• Mamsis

Hör av dig dit då och säg till. Kanske trodde de att den gamla hade kastats.. Så hör av dig dit för säkerhets skull.

Svar på tråden Vid avhysning från lägenhet