• maneten

Nån fler som blir mättare än vanligt?

Jag har inte haft detta problem tidigare i min graviditet men nu är jag i v 16 och har börjat känna mig så mätt när jag äter, klarar inte alls äta lika mkt som förr. Är det vanligt att det blir så så här långt fram, innan har jag inte haft några problem alls att glufsa i mig. Jag märker också av att magen "krånglar" lite mer nu, gaser och lite hårdare i magen än vanligt är de symptom jag märkt av.

• Svar på tråden Nån fler som blir mättare än vanligt?
  • Katie

Har aldrig ätit så lite sedan jag blev gravid!! I början för att jag mådde illa och därefter är det precis som att magsäcken har blivit mindre och därför äter jag också mindre. Är i v.28 nu och äter knappt hälften av vad jag åt förut..

Dessutom är det ju sommar och värem och då brukar min aptit sjunka.. Så ingen fara, bebisen tar vad den behöver!

• maneten

Nä man får äta lite och ofta istället, innan har jag inte riktigt fattat vad de pratar om när de säger att man ska äta minde portioner, "vaddå äta lite, varför då?". Jag kunde ju själv äta en whopper meal utan problem, nu ska jag vara glad om jag får i mej en liten hamburgare ens

• maneten

Det jag tänkte var mest om det är vanligt att det kommer pang så här i mitten av graviditeten när man kunnat äta mycket innan.

• Alle

Jag vet inte om det är vanligt, minns inte hur det var med dottern (f 1995) men jag äter mycket mindre nu än vanligt. Om jag mot förmodan skulle trycka i mig en liknande portion som förr så mår jag så illa så att det inte är sant
    För min del är det positivt, då jag inte ska gå upp i vikt, har hittils ökat 800 gram, är i v 18.

• Tigerwoman

För mig är det definitivt så! I början och mitten var jag väldigt hungrig, men sedan v 24-25 nånstans så blir jag mätt på väldigt lite mat.

• Netta74

Jag blir också väldigt fort mätt men redan efter två, tre timmar kan jag vara vrålhungrig igen.

• Heranell

Herregud, jag skulle kunna äta hur mycket som helst om jag bara tillät mig! Är i vecka 21 nu, och är väldigt sugen på kvällarna. Det blir lite mackor sent ibland, men eftersom jag har grav.diabetes (utan insulin) ligger mitt fastesocker högre nästa morgon då... suck! Får väl dricka mig mätt på vatten!

• Missboss

Har i stort sett ingen matlust. Mår inte illa men jag får knappt i mig hälften utav det jag åt innan. Å än så länge är jag bara gravid i v 11.

• Tjiips

Jag kunde äta hur mcyket som helst förr. Men nu e det pytteportioner som jag får i mig...och sen två-tre timmar senare e jag vrålhungrig igen...Äter man ute så e det meningslöst..tar några tuggor sen så e det stopp. Innan visste jag ju inte det,typ i v8-10. men sedan dess så har jag bett om barnportioner om jag ska äta ute..hehe...men orkar knappt äta upp det heller!!!*knasigt*..men men...kommer kankske en dag framöver som man kommer kunna vräka i sig mat igen...:D...Är i v15 nu

• Bastians mamma

Min aptit är inte heller direkt vad den varit....kan ju i och för sig ses som possitivt
    Men vad jag har läst och hört så beror det helt enkelt på att bla.hormonerna gör så att matsmältningen tar längre tid när man är gravid.

• Titan

Äter oxå mindre sen jag blev gravid, vilket i och för sig är possitivt då jag åt lite väl mycket innan och har ett antal kilon för mycket.

• sofia76

Känner igen mig. Förr åt jag alldeles för stora portioner och nu när jag laddar upp med samma mängd så är jag mätt efter hälften. Måste ha att göra med att tarmar och sådant trycks upp så magsäcken får mindre plats.

Är i V14 och har känt detta i ca 2 veckor.

• LinaåBullen

Så vart jag också i vecka 16 är i vecka 18 nu å känner så än

Svar på tråden Nån fler som blir mättare än vanligt?