• snysop

Dum fråga, men hur många frottétvättlappar/små handdukar har ni till bebisen?

Har 15 st "5-kronors" handdukar och 10 st tvättlappar från IKEA, men undrar om det räcker? Jovisst, det märker man väl inte förrens senare (om man har en kräkbebis eller ej), men hur många är "bra" att ha?

• Svar på tråden Dum fråga, men hur många frottétvättlappar/små handdukar har ni till bebisen?
  • Lottis77

Jag har tjugo st av IKEA's lappar, men har fått höra från säkra källor (nyblivna mammor) att tjugo-trettio till kommer jag nog att behöva.

• snysop

Min make tycker jag är lite "shopping-galen" så jag behöver lite stöd från er... "Men dom på FL sa....."

• snysop

Är det de där små med "öglor" på som du har?

• Skittles 77

hade en kräkbebis, ett pkt tvättlappar från IKEA + några vanliga handdukar räckte...sen hade vi iofs 5 "kräklappar", haklappar i frotté från Jysk.

Det beror helt på hur ofta du vill tvätta...och om du får en kräkbebis! Jag hade turen att ha tvättmaskin i lägenheten...

• LillaMilou

Vi börjar med ett paket från Ikea och 3 st som vi köpt på Gekås (13 st? sammanlagt). Sedan har jag ett par haklappar också. Sedan har jag fått ärva ett tiotal lite mer slitna snuttefiltar som man kan ta till utan att känna att man förstör dem. I värsta fall får jag klippa till några gamla handdukar om det inte räcker.

• Vinga1972

Vi har köpt 8 av IKEAs tvättlappspaket, plus att vi har tvättlappar av annan sort sedan ridigare så vi har nog ganska exakt 100 stycken. De används från allt till att torka upp mjölkspill och mjälkkräk till att tvätta bort bajs. Nu när sonen på 4 månader börjat smaka på gört går det åt en del till sölet också.

Vi använder nog mellan 15 och 25 varje dag lite beroende på hur sölig han är. Med katrinplommonpuré till gröten bajsar han mycket och ofta.

Vi tvättar varannan till var tredje dag.

Tvättlapparna är för små för att rapa mot. Han är en mästare på att skicka kräket vid sidan om så till det använder vi vanliga handdukar, mellan 2 och 3 per dag om de inte ska vara för geggiga.

Så shoppa loss är mitt råd!

• snysop

Vinga1972, OJOJ! Det var många handdukar det!!

• snart tre

Har köpt 20 stycken av Ikeas 5-kronors - de där vita plus ett paket med 10-pack som har färgade öglor. Ska nog köpa ett par till av de senare - hoppas det räcker! Tur att Ikea finns!

• Shyme

Vi har köpt ett 10-pack på IKEA och så har jag sytt ca 15 st. men vi ganska mycket handukar ändå så behövs det så använder vi sådana.

• Puma2

Nar bebisen blir storre sen kan man ha frottelapparna till allt mojligt.
    Min "bebis" ar nu 3,5 ar och jag tycker Ikeas lappar ar toppen tex till att torka ansiktet efter att man har tvattat bort smink och bra att ha som tex. "gasthandukar" sa alla kan ta en egen. Vi hade sakert ca 30 st, men dessa har mystiskt forsvunnit under arens gang...
    Ska aka till Ikea i Tessaloniki och fylla pa foradet..(det ar det narmaste Ikea, da vi bor i Sofia, Bulgarien for tillfallet.)

• NK80

Vi har "kräkhanddukar" från IKEA. De använder vi jämt! Colin kräks sällan men de är super till att använda när man badar bebisen, torkar torr rumpan med, morgonskötsel tvätt och om han kräks, ja som du ser en massa! Har 15st och de räcker knappt! (om man nu inte tvättar varje dag.. vilket vi inte gör..)

Nästa gång jag är på IKEA ska jag köpa fler!

Svar på tråden Dum fråga, men hur många frottétvättlappar/små handdukar har ni till bebisen?