• Svanholm

I vilken vecka ska man sluta ligga på mage?

Hej! :)
    Jag förstår att det inte går att säga "Vid vecka 12 är det stopp med att ligga på mage!" - för allas magar är ju olika. Men är det någon som vet någonting om det?

Jag har nämligen en helkroppsmassage som jag väntat att gå på. Innan det är försent och jag inte kan ligga på mage vill jag gärna veta när "sista chansen" är.

• Svar på tråden I vilken vecka ska man sluta ligga på mage?
  • danitra

När det inte går längre.

Du får ligga hur du vill så länge du kan.
    Däremot så är inte all massage godkänd för gravida, kolla av med massören innan du går dit så att han/hon är medveten om din graviditet.
    danitra.blogg.se - läs den, den är skitbra!
  • superasstess

när det inte längre känns bekvämt att ligga på mage bör du sluta upp med det!

• Minandra

När det känns obehagligt att ligga på magen så är det stopp. När det inträffar är olika för alla.

• sweden italy

Jag tror att när du inte ligger skönt längre, eller när det inte gàr längre, fysiskt... för mig med rygg problem var det omöjligt fràn början... men du ska ju ligga skönt, eller hur??

• Ludwig o Malwia

Jag har legat på mage och sovit med båda barne hela graviditeterna,

• Stolt mamma till två

Jag kan inte göra det längre....tyvärr. Mest för att bebisen i magen inte gillar det alls, blir ett himla liv i magen, så det är lika bra att vända sig på sidan.

• Lund 78

Jag var på en halvtimmes rygg/nackmassage i förrgår (v 15+4) och har än så länge inga problem med att ligga på mage.

Det finns för övrigt inga vetenskapliga belägg för att massage i någon form skulle vara skadligt (inte ens i tidig graviditet) så njut av din massage.

Svar på tråden I vilken vecka ska man sluta ligga på mage?