• Dino78

KOffeintabletter?

köper man det på apoteket receptfritt? Var snack förut om att det skulle receptbeläggas har jag för mig?
    Eller finns det nåt annat för att hålla sig vaken? Blir man ens pigg av koffeintabletter? Jag dricker INTE kaffe och måste hålla mig vaken nu i ett dygn framåt, ska jobba natt nämligen för första gången. Får sova i ungefär tre timmar mellan 14-17 idag om jag har tur men sen är det till att vara vaken från nu fram till 7 imorgon bitti, då jag slutar.

DIF i själ och hjärta
  • Svar på tråden KOffeintabletter?
  • gagge

Fanns recept fritt på apoteket för nåt år sen iaf. Sök på derans hemsida och kolla.

Apotektbiträderna frågar många frågor om vad du ska ha dom till och predikar att man kan bli beroende Osv.
    Klart man blir pigg nästan lite speedad och väldigt darrig i händerna.

Mina älskade två prinsessor!
  • Dino78
    gagge skrev 2008-11-14 07:34:20 följande:
    Fanns recept fritt på apoteket för nåt år sen iaf. Sök på derans hemsida och kolla.Apotektbiträderna frågar många frågor om vad du ska ha dom till och predikar att man kan bli beroende Osv.Klart man blir pigg nästan lite speedad och väldigt darrig i händerna.
    Även om man bara tar EN tablett? Låter ju nsätan lite farligt i såna fall...Fundersam
    DIF i själ och hjärta
  • gagge

kan ju börja med en jag tog alltid två.

Men darrig blir man ju oxå när man druckit för mkt kaffe.

• forever love

finns inte att köpa koffeintabletter längre på apoteket.

har en brukare som knaprat dessa i många år som nu har hemsk abstinens efter dessa...

• Yoyo123

Hej!
    Finns receptfritt på apoteket och de brukar inte fråga mig något. En tablett räcker för att jag ska känna mig piggare. Läser man på burken tror jag att en kopp kaffe motsvaras av 3-4 tabletter, så i min värld är det inte så "farligt" att ta någon tablett då och då.

• Dino78
    forever love skrev 2008-11-14 07:36:49 följande:
    finns inte att köpa koffeintabletter längre på apoteket.har en brukare som knaprat dessa i många år som nu har hemsk abstinens efter dessa...
    Typiskt...fast på apotekets hemsida står dom med och går att köpa online.
    Finns det inget annat man kan äta? Kommer förmodligen somna annars och det går ju inte för sig. Coca cola är det enda jag kan komma på men jag har adlrig blivit pigg av det heller.
    DIF i själ och hjärta
  • Yoyo123

Det finns visst, jag köpte i förra veckan och då hade de precis fått hem nya. Men ibland byter de plats på dem.

• Dino78

Nu blir det annat ljud i skällan...se det finns alltså ändå...hmmm
    YoYo123, när köpte du sist?
    Jag hade tänkt ta EN tablett idag och möjligtvis en på söndag till måndag för då ska jag med jobba natt.
    Jag gillar inte tabletter så jag kommer inte använda dem annat än om jag ska jobba natt. Gillar inte ens ta huvudvärkstabletter.

jag får ta vägen förbi apoteket och se om det finns...

DIF i själ och hjärta
  • Dino78
    Yoyo123 skrev 2008-11-14 07:41:26 följande:
    Det finns visst, jag köpte i förra veckan och då hade de precis fått hem nya. Men ibland byter de plats på dem.
    Låter bra! Får leta lite. Vad hter dom och hur ser burken ut? De står ute i hyllan?
    DIF i själ och hjärta
  • gagge

dom heter recip har jag för mig, vit liten burk, tror man måste fråga  i kassan om att amn vill ha sånna. Har bakom disken

• linjes

Skulle inte reka att ta koffeintabletter för att hålla dig vaken,försök sysselsätta dig med annat istället,känner du att du blir trött så gå upp och rör på dig och ät lite istället.

• Dino78
    linjes skrev 2008-11-14 07:47:25 följande:
    Skulle inte reka att ta koffeintabletter för att hålla dig vaken,försök sysselsätta dig med annat istället,känner du att du blir trött så gå upp och rör på dig och ät lite istället.
    Jag ska jobba så jag kommer vara i rörelse. Men jag har inte fått sova mycket alls inatt och kommer med andra ord behöva vara vaken i typ 2 dygn varav jag fått sova 6 timmar på de två dygnen, för lite för mig.
    Men jag får höra med personalen om de har, vad de säger.
    DIF i själ och hjärta
  • Jesster

Finns att köpa receptfritt på Apoteket. Står vid vitaminerna oftast. 30 tabletter/burk.
    Köper ofta koffeintabletter

Den som söker han finner - www.google.se
Svar på tråden KOffeintabletter?