• Peppa

pryd?

Är du pryd? Är själv uppvuxen i ett hem där man pratade öppet om sex och samlevnad.
    Blir lika förvånad varje gång över hur pryda vissa människor kan vara.

Varför är sex så känsligt?

• Svar på tråden pryd?
  • Halta Lotta

Jag undrar om privat och känsligt är synonymer i det här sammanhanget?

Om ja, så ja, då är jag pryd

• Peppa

OK om man inte vill gå in på detaljer om föregående kvälls äventyr hemma.

Men att man köper kondomer, sexprylar, snygga underkläder osv. är det så farligt att säga?

• symaskinen

Ja, jag är nog lite pryd.
    Vi har aldrig pratat så mycket i vår familj om ämnet. Det är privat.

• Jindra

Jag är nog halvpryd...typ semipryd

• micki

det är tyvärr jätteprivat i min familj att prata om...tyvärr. alla blir så "kyliga" och "rädda" när man pratar om sex i mitt hem. själv är jag inte alls sån mot andra människor men i min familj så är det tabu... :(

• Nattsaga

Nej det är jag inte däremot kommer jag från ett hem där det inte pratats mycket om sex o.s.v. Jag är nog den enda i vår familj, möjligen min syster som inte alls är pryd däremot berättar jag ju inte detaljer om mig och min sambo o.s.v. men jag kan öppet prata om sex.

• annhan

Jag är inte pryd alls, men däremot har det aldrig talats högt om något sexrelaterat i det hem där jag vuxit upp.

Det finns många som är otroligt pryda! Det förstår jag inte riktigt faktiskt.. men men. Alla är vi olika. Tur e väl det..

• Buffybot

En bra uppdelning är mellan personligt och privat. Jag har sysslat en del med sexualupplysning, och då är det jätteviktigt att vara personlig (dvs prata om känsliga och svåra saker), men INTE vara privat (dvs prata om MITT sexliv).

• Goltlännig

Jag är jätte pryd... Vilket kan vara lite konstig då ingen annan i min familj är det ocdh sex och samlevnad är ett vanligt middagsämne...

Själv blir jag bara tyst och kan inte säga något, tycker allt bara är jätte pinsamt..

• FlowerGirl

jag har lärt mig att det är privat.. inte går jag och berättar för min mamma vad jag har för mig i sovrummet... skulle inte gilla om hon berättade vad hon gjorde med pappa... hemska tanke

Med bästa kompisen kan jag prata lite mer om det ämnet men inte hur mycket som helst heller.. jag är jätte pryd. Brukar inte tycka om folk som paratar om sitt sexliv till vem som helst...

Svar på tråden pryd?