• popsta

precis läst "Vindens skugga" av Carlos Ruiz Zafon

Åhhh...det där oerhört jobbiga läget...precis läst klart en vok som verkligen etsats sig fast i mig...en alldeles makalöst bra bok - Vindens skugga av Zafon.

Nu står jag tom...helt utan tips på något att läsa...

E det någon som kan rekommendera något...gillar spänning/drama...episka levnadsöden e jag lite svag för...

• Svar på tråden precis läst "Vindens skugga" av Carlos Ruiz Zafon
  • Ellianda

Visst är den bra! Jag hade också en stoooor läsupplevelse med den boken!

Nästa bok kommer snart på svenska, Ängelns lek. Den ska utspela sig före Vindens skugga, om jag förstått saken rätt:

www.bokus.com/b/9789100122911.html

Jag har fått för mig att boken Katedralen vid havet (från en annan spansk författare (Ildefonso Falcones) ska vara något liknande. Jag har inte läst den än, men den står snart på tur hemma, och kanske tycker du också den är bra:

www.bazarforlag.se/Books/Books/La%20Catedral%20del%20Mar.aspx

• Styggan

Tyckte också om vindens skugga. Bästa boken någonsin är dock Donna Tartts Den hemliga historien. Slår allt!

• Nina1982

ÄLSKAR den boken!!! Man sugs in i daniels värld o den världen han får uppleva!! En utav de bästa böcker jag läst. Kul att det ska komma en till =)

• popsta

bra...behöver lite tips i samma genre...gärna fler

fick ett hett tips idag...kärlekens arkitekt av Emilio Calderón

• Polly S

ja, gillade den så nu ska jag kolla upp de andra ni tipsade om, tack!

• Rae

Jag håller också på att läsa Vindens skugga just nu! Berätta inte hur det går!

Ett tips på en bra deckare med lite annorlunda touch är Dalen som dränktes av Reginald Hill.

• gersmor

Har också läst vindens skugga och det var nog den absolut bästa bok jag läst! Det kändes rikigt sorgligt när jag läst ut den, vad kan jag hitta för bok som kan fånga mig så igen???

• popsta

"Ängelns lek"...kommer i mars...ska bli extremt spännande och se om den kan leva upp till alla de höga förväntningar "Vinders skugga" ställer...

by the way...läste på en sida oom att "Vindens" ska bli film...hmm...vem ska man casta i de rollerna månne?!?

• Ellianda

Hej igen TS och alla andra. Under julledigheten fick jag äntligen läst boken Katedralen vid havet som jag tipsade om här ovan. Den liknade inte Vindens skugga ett dugg, men var väldigt väldigt bra. Rekommenderas alla som vill läsa 600 sidor om Barcelona på 1300-talet.

• ucka

Alkemisten av Paulo Coelho... Var en bok jag fick lov att köpa när jag lånat och läst den... Fantastisk!

Svar på tråden precis läst "Vindens skugga" av Carlos Ruiz Zafon