• mrskensington

räkna om steg till kalorier?

Finns det någon hemsida där man kan räkna om steg till kalorier? Den här sidan har inte riktigt vad jag söker, bara omvandling åt andra hållet:

www.stegraknare.se/omvandla

• Svar på tråden räkna om steg till kalorier?
  • Lincon

men då kan du ju räkna ut ett ung. Te.x för att bränna 100kcal måste jag gå X antal steg. Ta sedan X antal steg delat med 100 kcal och då får du ju fram att X steg är = 1 kcal.

Då får du fram att X kankse är = 3 (3 steg förbränner 1 kcal)

ta då bara 3/3 samt 1/3 = 1 steg = 0,3333333 ( 1 steg förbränner ca ~ 0.33 kcal)

• BadMan

Hmm... Räkna ut hur långt ett steg är för dig.
    Gå tex 5 steg och mär hur lång sträcka detta är och dela med 5.

Om vi låssas att du har gått 2000 steg och fick fram att ett steg för dig var 0,6meter blir sträckan 1200 meter.
    Gå sedan in tex här : www.caloriesperhour.com/index_burn.php
    Använd : Walking Calculator där du lägger in din vikt, den uträknade sträckan och tiden du tog på dig.

Mvh.

• Rigmor Mortis

Fast mängden kalorier man förbrukar är väldigt individuellt, hur kan kaloriräknare fungera över huvud taget?

• BadMan
    EKJ76 skrev 2008-11-14 11:46:51 följande:
    Fast mängden kalorier man förbrukar är väldigt individuellt, hur kan kaloriräknare fungera över huvud taget?
    Man får en "hum" och ett ungefärligt värde.

Jag vet dock personer som väger sin kost dagligen. Som har stenkoll på sitt kaloriintag som menar att uträkningarna gjorda av min länk ovan faktist har stämmt in väldigt bra.
Svar på tråden räkna om steg till kalorier?