• SilentStar

Vad tycker ni om namnet Luna?

På en flicka alltså. Ända sen jag var typ 13 så har jag velat att om jag får en dotter så ska hon heta Mira Luna, tycker det är så vackert!

Luna betyder måne

Sen har jag även haft en fundering på namnet Silke om vi får en dotter, jag har danska rötter och tycker det klingar så fint! Men sambon råvägrar eftersom han tycker det låter konstigt och att det är ett tyg haha.

Är jag helt ute och cyklar?

• Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Luna?
  • Tecken

Silke är jättefint!

Luna får mig att tänka "har de stavat fel på Lena?" alt. Lunarstorm.

• kaksmulan

Nej, jag tycker båda namnen (eller alla tre namnen) är jättejättefina och skulle lungt kunna tänka mig att ha dem på mina döttrar.

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Rigmor Mortis

Jag gillar namnet Luna, men efter att ha läst Harry Potter förknippar jag det dessvärre bara med Luna Lovegood

• Odine

Luna är fint hette en av m,ina katter, eller det var hennes smeknamn hon hette, Lunaris och det betyder "av måne" så ja jag tycker om det

• SilentStar
    EKJ76 skrev 2008-11-14 12:15:50 följande:
    Jag gillar namnet Luna, men efter att ha läst Harry Potter förknippar jag det dessvärre bara med Luna Lovegood
    He he har inte läst Harry Potter, kanske är likabra då
  • SilentStar
    Odine skrev 2008-11-14 12:16:27 följande:
    Luna är fint hette en av m,ina katter, eller det var hennes smeknamn hon hette, Lunaris och det betyder "av måne" så ja jag tycker om det
    Ska jag vara helt ärlig så upptäckte jag namnet Luna genom den tecknade serien Sailor Moon, hennes katt hette också Luna, men jag blev helt förälskad i namnet
  • Nyfiken gul

Luna är för mig ett hästnamn - har en häst som heter så på stallet där jag jobbar...

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Kalasmamman

Luna är superbra!

Mira Luna skulle betyda "titta måne" på spanska.

Jag kände en gång en tjej från Tyskland som hette Silke, så för mig känns det som ett namn, men jag förstår vad sambon menar.

Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Luna?