• Niiccan

Fänkålste?

Hjälper de o lugnar barnets mage?
    Har sådan magknip varje dag och tar även magdroppar!
    Var hittar jag de te:et?

• Svar på tråden Fänkålste?
  • gabrielito

kamomill te.är bra för barnensmagar.
    Fänkolste är bar för mjölkproduktionen hos ammande mammor.Maria

• Dalkulla74

Jag drack Fänkål, Kummin och Anis-te då jag ammade sonen. Exakt ett dygn efter jag börjat så slutade han stånka och varat lugnare .

Jag minns inte exakt vilken av de 3 kryddorna som gynnar mjölkproduktionen men det kanske är som gabrielito säger att det är Fänkålen. I så fall så bidrar de andra två med att spjälka ner "stora" luftbubblor till "mindre" luftbubblor om du förstår vad jag menar.

• Jojo 080528

jag tycker att det hjälpte! köpte i Estland... men det borde väl finnas på hälsokostbutiker här också.

• Dalkulla74

Jag gjorde mitt eget, bara att krossa hela fröna och sedan låta dra i hett vatten. Ska drickas rumstempererat och ca 1 liter om dagen jämt utspritt över dagen. Det lutar som om man bakar bröd för jämnan där hemma

• N i n n i e

recept: 0,5 liter vatten, 1 tsk anisfrön, 1 tsk fänkålsfrön, 1 påse kamomillte. låt dra 10 min.

Annars har YOGI-te ett gott amingste som heter Himalaya, Weledas amningste är inte gott tycker jag! Ska hjälpa både mjölkproduktion och bebismage.

• gabrielito

För mjölkproduktionen är Luzern te klart bäst men smakar hö finns i hälsokost butiken .Maria

• Niiccan

Nä mjölk har jag o blir över =) bara lite lugnande mot hans mage, se om de skulle gå.. han har sån orolig mage!

• gabrielito

Kamomill med anis jätte bra för små magar..

• Niiccan

Detta låter kanske lite dumt, men jag kom in på någon sida där de stod att man kunde ge dessa teer, direkt till barnen, kan detta stämma?
    jag trode man skulle dricka de själv..

• SaraSara
    Niiccan skrev 2008-11-19 12:13:20 följande:
    Detta låter kanske lite dumt, men jag kom in på någon sida där de stod att man kunde ge dessa teer, direkt till barnen, kan detta stämma? jag trode man skulle dricka de själv..
    Det har jag oxå läst, men det verkar skumt tycker jag. Det rörde sig iofs bara om några teskedar i samband med varje matning... men ändå
  • Niiccan

sedär, då kanske man ska prova de i stellet för dessa magdroppar? då behöver jag inte känna mig dum :P

• mrskensington

Fänkål är bra för magen, anis+fänkål+kummin är bra för mjölkproduktionen.

• Lyran

Jag testade att ge lite avsvalnat fänkålste (köpt i hälsokostaffär) till lillkillen när han var drygt 2 mån! vet dock inte om det hjälpte så mkt! Vi gav även både Minifom och Sempers magdroppar!

Svar på tråden Fänkålste?