solblekta emmaljunga tyger - vilka år??
Ja vilka år var det Emmaljungas vagnar blev otroligt solblekta? Någon som vet om 2006 var dåliga? Har kikat runt lite på vagnar och vill inte köpa en vagn som har dålig färg.
Ja vilka år var det Emmaljungas vagnar blev otroligt solblekta? Någon som vet om 2006 var dåliga? Har kikat runt lite på vagnar och vill inte köpa en vagn som har dålig färg.
2006 var det! En riktigt solig och varm sommar. Min son föddes då och sufletten till emmaljungan blev helt förstörd av solen. Om ett par månader väntas ett syskon och jag älskar verkligen Emmaljungan men sufletten har sett bättre dagar. Jag hoppas verkligen man kan köpa ny suflett; någon som vet om det går? isf pris?
Det beror nog på vilken modell + färg du har på emmaljungan.
Jag har en svart edge (04:a) med en mkt solblekt suflett, var in till barnens hus i förra veckan och beställde en ny svart suflett.
Kommer att kosta runt 2000kr...vilket är rätt så dyrt men jag älskar min annars så fina edge så det får vara värt de slantarna, iaf för mig
2000kr inte klookt!
Min Emmaljunga Crossway från 05 är gryyyyymt solblekt. Mer brun än svart.... . Hade vagnen inte varit så bra annars, då hade jag slängt den.
Vi har inte haft en enda tygreklamation på Emmaljunga tyger från -07 eller -08.
Tyvärr får man nog räkna med att en sufflett bleks efter några års användning, speciellt om man har för vana att ställa vagnen i solen.
Hej! Jag kanske har fel men när man kollar på annonser på begagnade barnvagnar verkar det som om det är oftare Emmaljungas som har blekts, förutom vissa lågprismärken. Men det kanske är modeller från de där "dåliga" åren
Har en Emmaljunga-07 och nu har den ju aldrig förvarats ute i sol eller så, men jag har inte sett någon antydan till blekhet på varken liggkorg eller sittdel! Helt nöjd
Har en Emmaljunga från 06 och den är inte ett dugg solblekt. Har dock förvarats inne då den ej använts och stått i skugga då barnet sov i den. tycker jättemycket om den vagnen, är så snygg färg på den (sport Ruby )
Har också en svart duo edge som har väldigt solblekt suflett, ser ut som att den alltid varit brun...
Hade en emmaljunga 05 och den blev blekt redan efter ett par månader. Hade den ut, men den stod inte i direkt solljus. Reklamerade och fick en ny. Inga problem
Köpte sen en brio. Å en blektes snabbare än den andra vagnen.
Tycker att det känns ganska tråkigt att köpa en dyr vagn som äns inte kan klara en vanlig svensk sommar.
Dem får ta fram ett mer tåligt tyg. Likt markiser väv.