• Hoppfu­ll78
    Äldre 14 Nov 19:30
    13340 visningar
    6 svar
    6
    13340

    Mellanblödningar och ägglossning...går det?

    Hej på er!

    Är ny här..har dock försökt få barn i snart 2 år utan resultat. Ätit pergotime men haft ett uppehåll ett tag nu. Jag har ägglossningsstörning vilket visar sig nu när jag inte äter pergotime. Jag har mellanblödningar mitt i månaden typ jämt.

    Min fråga är därför: Kan man ha ägglossning och mellanblödningar samtidigt?

    Kram kram

  • Svar på tråden Mellanblödningar och ägglossning...går det?
  • förgät­migej7­9
    Äldre 14 Nov 21:54
    #1

    Har exakt samma problem! Mina prover visade på normal ägglossning, men nu har vi försökt bli med barn i ett år - utan resultat. Det säger sig ju självt att någonting är galet. Man ska ju inte blöda mitt i cykeln. Ingen gyn har dock kunnat förklara vad det kan bero på. Skulle väldigt gärna höra om någon som blivit gravid trots detta.

    Ska vi följas åt i vår strävan efter insikt och befruktning, Hoppfull78? =-)

  • Hoppfu­ll78
    Äldre 16 Nov 07:47
    #2

    Jag följs gärna åt förgätmigej79...vill bara informera att jag har ett barn sedan tidigare som föddes -04. Tänkte om det påverkar på något sätt. Med mitt första barn tog det 1½ år utan hormonstimulering men denna gång fungerar det inte ens med pergotime. Kan inte direkt påstå att min längtan är mindre eller lättare att hantera trots att jag tidigare har ett barn. Visst är jag tacksam att jag lyckats en gång iallfall.

    Äter du pergotime? Vet nämligen att man kan göra det trots att man har egen ägglossning. Bara för att hjälpa på traven liksom.

  • Vante
    Äldre 16 Nov 19:20
    #3

    Man kan blödiga lite i samband med ÄL, det gör jag, vilket är helt normalt och inget att oroa sig för. Fast det kanske inte var det som var frågan.....?

  • Hoppfu­ll78
    Äldre 16 Nov 19:25
    #4

    Mina mellanblödningar brukar jag ha läääänge, alltså inte bara tillfälligt. Jag har förstått det som att en ÄL blödning bara är lite rosa flytning som sen försvinner...men jag kanske har fel?

  • förgät­migej7­9
    Äldre 18 Nov 23:28
    #5

    Inte heller i mitt fall handlar det om någon "regelrätt" ägglossningsblödning. Den infaller lite väl tidigt (omkring dag 10-14, i en cykel på 32 dagar), och visst sker ÄL-blödning EFTER att ägget lossat? Dessutom handlar det inte om en sparsam rosa flytning, utan rejält blodblandade sådana, som pågår i cirka tre dagar. Men faktum är att mellanblödningen inte verkar dyka upp i denna cykel (är på dag 16 nu), för första gången på nästan två år (peppa, peppa)!

    Nej, jag äter inget hormonstimulerande. Vi har precis påbörjat utredning. Jag tror nog inte på "obefogad" stimulering i det första läget. Verkar läskigt att hålla på och mixtra med kroppens minutiösa system i "onödan" (jag förstår inte hur tex Pregotime kan hjälpa (stärka?) en ÄL som redan finns - ägglossar men så ägglossar man väl?). Dessutom tror jag att mitt landsting har som policy att inte ordinera sådana behandlingar om kvinnan ägglossar normalt. Hursomhelst måste vi få ta del av resultatet av spermaprovsanalysen, innan vi kan ta ställning till någonting överhuvudtaget. Varför tar det sådan tid att få de svaren förresten, någon som vet?

    Hoppfull78; om ditt barn är ditt och din partners gemensamma så har du rimligtvis ingenting att oroa dig för. Då släpper det nog, precis som det gjorde sist =-). Men jag vet precis hur väntan och frustrationen över att känna sig maktlös inför sin kropps nycker känns - tro mig! Känslorna av olidlig längtan och tomhet är nog desamma - oavsett hur många barn man har sedan tidigare - om man verkligen vill ha ett barn (till).

    Kram

  • Tramsb­yttan
    Äldre 26 Nov 18:02
    #6

    Jag har oxå "mellanblödningar" som ibland kan vara som en vanlig mens-blödning, fast så klart bara 1-2 dagar, oftast är det mer som en rosa-blodig flytning som sker på lite olika dagar i cyklen. VI har försökt bli gravida i över 1 år och det verkar som om jag inte har någon ägglossning. (får inga resultat på äl-testerna)

Svar på tråden Mellanblödningar och ägglossning...går det?